• Посилання скопійовано

Чи вносять податківці інформацію про звільнення переселенців у Реєстр платників ЄСВ?

Податкові органи не уповноважені вносити зміни до реєстру застрахованих осіб щодо припинення застрахованою особою трудових відносин з роботодавцем

Чи вносять податківці інформацію про звільнення переселенців у Реєстр платників ЄСВ?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Дніпровсько-Новомосковський регіон) інформує.

Законом України від 21.04.2022 р. №2220-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування сфер зайнятості та загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття під час дії воєнного стану» внесено зміни до законів України від 05.07.2012 р. №5067-VII «Про зайнятість населення» (далі – Закон №5067) та від 20.10.2014 р. №1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (далі – Закон №1706), а саме: розділ XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №5067 доповнено пунктом 52, згідно з приписами якого у період дії воєнного стану для отримання статусу безробітного внутрішньо переміщені особи, а також особи, які перебувають на територіях, на яких ведуться бойові дії, у яких не розірвані трудові договори з роботодавцем, подають до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, заяву на ім'я роботодавця про припинення трудового договору за формою, визначеною центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, про що повідомляються роботодавець (будь-якими засобами комунікації, у тому числі електронними), територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та територіальний орган Пенсійного фонду України.

Також викладено у новій редакції абзац другий ч. 4 ст. 7 Закону №1706, згідно з нормами якого переміщена особа, яка не мала можливості припинити трудовий договір (інший вид зайнятості) відповідно до п. 1 ст. 36ст. 38, 39 КЗпП у зв'язку з неможливістю продовження роботи за таким трудовим договором (іншого виду зайнятості) за попереднім місцем проживання, для набуття статусу безробітного та отримання допомоги по безробіттю і соціальних послуг має право припинити такий трудовий договір в односторонньому порядку, подавши до центру зайнятості за місцем проживання внутрішньо переміщеної особи заяву на ім'я роботодавця про припинення трудового договору.

Тобто внутрішньо переміщені особи тепер можуть звільнитися за допомогою центру зайнятості за місцезнаходженням.

Датою припинення трудового договору є день, наступний за днем подання заяви до центру зайнятості.

Центр зайнятості за місцем проживання внутрішньо переміщеної особи у день припинення трудового договору повідомляє про це:

  • роботодавця (будь-якими засобами комунікації, у тому числі електронними);
  • територіальний орган Пенсійного фонду України;
  • територіальний орган Державної податкової служби України.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У преамбулі до Закону України від 08.07.2010 р. №2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) зазначено, що законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, є Закон №2464.

Для забезпечення ведення, зокрема, обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації створено Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі – Реєстр) (ч. 1 ст. 16 розділу V Закону №2464).

Реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб (ч. 2 ст. 16 Закону №2464).

ДПС відповідно до покладених завдань формує та веде реєстр страхувальників.

Реєстр страхувальників – це автоматизований банк відомостей, створений для ведення обліку платників єдиного внеску – страхувальників (ст. 19 Закону №2464).

Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань формує та веде реєстр застрахованих осіб (п. 1 ч. 1 ст. 12-1 Закону №2464).

Відомості про трудові відносини призначені для реєстрації застрахованих осіб у реєстрі застрахованих осіб.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 12-1 Закону №2464 Пенсійний фонд України здійснює контроль за достовірністю відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню.

Зміни та уточнення вносяться до відомостей реєстру застрахованих осіб у порядку, встановленому Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення (абзац перший ч. 6 ст. 20 Закону №2464).

Зважаючи на викладене, податкові органи не уповноважені вносити зміни до реєстру застрахованих осіб щодо припинення застрахованою особою трудових відносин з роботодавцем.

***

Джерело: ДПС у Дніпропетровській області

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЄСВ, соціальний захист»