• Посилання скопійовано

Оскарження рішень про повернення страхових коштів та застосування санкцій - за новим порядком

Пенсійний фонд затвердив Порядок розгляду органами ПФУ скарг на рішення, прийняті за результатами проведених перевірок правильності використання страхувальниками коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування

Оскарження рішень про повернення страхових коштів та застосування санкцій - за новим порядком

Пенсійний фонд  постановою від 15.08.2025 №27-1 (зареєстровано у Мін'юсті 25.09.2025 за №1399/44805) затвердив Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення, прийняті за результатами проведених перевірок правильності використання страхувальниками коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Ним визначається процедура подання та розгляду головними управліннями Пенсійного фонду в АРК, областях, містах Києві та Севастополі / Пенсійним фондом скарг страхувальників при оскарженні рішень про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування, про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів, передбачених ч. 6 ст. 8 Закону "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Скарга подається протягом 30 календарних днів з дня доведення рішення, що оскаржується, до відома страхувальника. Вона повинна бути викладена в письмовій формі та подана шляхом:

  • особистого звернення,
  • поштового відправлення,
  • в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу електронних послуг ПФУ.

Відмова у прийнятті скарги страхувальника, крім випадків, вказаних у пункті 3 розділу V цього Порядку, не допускається.

Скарга на рішення органу Пенсійного фонду має містити:

1) повне найменування, адреса місцезнаходження юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого / зареєстрованого місця проживання (перебування) фізичної особи - підприємця (далі - ФОП), особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, номер засобу зв'язку та адреса електронної пошти (за наявності);

2) код за ЄДРПОУ юридичної особи або для ФОП, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, - реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України / унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті);

3) найменування органу Пенсійного фонду, яким прийнято рішення, що оскаржується, дата його прийняття і реєстраційний номер;

4) вимоги скаржника та їх обґрунтування;

5) дата складення скарги.

Постанова №27-1 набере чинності з дня її офіційного опублікування. Станом на 01.10.2025 не опублікована.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Оскарження

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оскарження»