• Посилання скопійовано

Формування та уточнення ППР з плати за землю: який порядок та особливості?

Фізичні особи мають право впливати на коректність нарахування земельного податку, своєчасно ініціюючи звірку даних та надаючи підтвердні документи до ДПС

Формування та уточнення ППР з плати за землю: який порядок та особливості?

ДПС у Житомирській області повідомляє, що відповідно до п. 286.5 ПКУ нарахування сум плати за землю фізичним особам здійснюється контролюючими органами за місцем розташування земельної ділянки, зокрема якщо особа є власником земельної частки (паю). До 1 липня поточного року таким платникам надсилається податкове повідомлення-рішення за формою, визначеною ст. 58 ПКУ, разом із детальним розрахунком суми податку. Такий розрахунок обов’язково має містити кадастровий номер, площу ділянки, розмір ставки податку та розмір наданої пільги.

Нарахування податку на підставі відомостей, передбачених пп. «в», «г», «д» п. 286.1 ПКУ, можливе лише після отримання відповідної інформації від платника податків.

У разі зміни власника земельної ділянки (в тому числі земельної частки/паю) протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня до початку місяця, в якому припинилося право власності. Новий власник сплачує податок починаючи з місяця набуття права власності. При цьому податкове повідомлення-рішення надсилається новому власнику лише після отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності. Якщо такий перехід відбувся після 1 липня, нове повідомлення надсилається попередньому власнику, а попереднє повідомлення-рішення вважається відкликаним.

У разі якщо фізична особа має кілька земельних ділянок або паїв, вона має право звернутися до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси або за місцем розташування будь-якої з таких ділянок для проведення звірки даних.

Зокрема, платник може ініціювати звірку щодо:

  • кількості та площі земельних ділянок або паїв;
  • права на користування пільгою (з урахуванням п. 281.4 і 281.5 ПКУ);
  • розміру ставки земельного податку;
  • нарахованої суми податку.

Звернення може бути подане у письмовій або електронній формі з дотриманням вимог п. 42.4 ПКУ.

У разі виявлення розбіжностей між даними податкової та підтвердними документами платника (наприклад, щодо права власності, пільг або ставок) контролюючий орган протягом 10 робочих днів проводить перерахунок податку. За результатами перерахунку надсилається нове податкове повідомлення-рішення з детальним розрахунком, а попереднє вважається відкликаним.

Таким чином, фізичні особи мають право впливати на коректність нарахування земельного податку, своєчасно ініціюючи звірку даних та надаючи підтвердні документи до контролюючого органу.

Джерело: ДПС у Житомирській області

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»