19 вересня 2017 року набрав чинності наказ Мінфіну від 21.07.2017 р. №658 «Про затвердження змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків». Про це ми уже розповідали тут.
ДФСУ у листі від 06.09.2017 р. №23766/7/99-99-14-03-03-17 вирішило коротко нагадати про основні зміни, які відбулися у Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків
1) Підписання документа здійснюється керівником органу ДФС (його заступником або уповноваженою особою) — за наслідками податкового контролю, керівником органу ДФС (особою, що виконує його обов’язки) — за наслідками перевірок, що здійснюються відповідно до Митного кодексу.
2) Передбачена законодавча можливість складання та надсилання ППР в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та ЕЦП. Проте слід звернути увагу, що фактичне виконання цієї норми буде можливим після внесення змін до відповідного програмного забезпечення та впровадження електронного кабінету платника.
3) Всі форми ППР викладено у новій редакції у зв’язку із вдосконаленням їх структури та заміною в них приміток щодо вручення, оскарження, наслідків невиконання податкових повідомлень-рішень, нарахування пені тощо.
4) ППР форми «Н» (додаток 13) та «ПН» (додаток 14) доповнені новими нормами.
Так, у зв’язку зі змінами до п. 58.1 ПКУ передбачено обов’язок контролюючого органу відображати у ППР попередження платника податків про необхідність складення та реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) податкової накладної / розрахунку коригування до неї у випадках, визначених Кодексом.
5) ППР форми «Р» (додаток 2) доповнено графою щодо нарахування за наслідками перевірок сум пені відповідно до Податкового кодексу (крім пені, передбаченої ст. 129 ПКУ).
Крім того, з метою більш чіткого визначення випадків, у яких платникам податків надсилаються податкові повідомлення-рішення форми «Р» та форми «ПС» (додаток 11), до пункту 2 розділу II Порядку №1204 внесено зміни в частині уточнення випадків, коли за наслідками перевірок надсилається податкове повідомлення форми «Р».
Починаючи з 19 вересня 2017 року податкові повідомлення-рішення повинні бути складені та надіслані (вручені) платникам податків за формами згідно з додатками до Порядку з урахуванням змін, внесених Наказом №658.
При цьому, до внесення змін до програмного забезпечення в частині оновлення форм ППР, до IC «Податковий блок» здійснюється лише внесення даних щодо їх реєстрації, визначених ними сум податкових зобов’язань та штрафних (фінансових) санкцій, а також процедури узгодження.