• Посилання скопійовано

Інспектори з праці від місцевих рад будуть перевіряти і у 2018 році: мораторій на їхні перевірки не поширюється

Два останні роки права інспекторів з праці мають не лише фахівці Держпраці, а й певні фахівці місцевих рад. Як їх призначають, який документ підтверджує їх повноваження та які питання контролюють посадовці місцевих рад щодо трудового законодавства?

Інспектори з праці від місцевих рад будуть перевіряти і у 2018 році: мораторій на їхні перевірки не поширюється

Коментар до листа Мінрегіонрозвитку від 28.02.2018 р. №8/34-16-18

Інспектори з праці від місцевих рад – скільки їх має бути?

З 1 січня 2017 року проводити перевірки у сфері праці і накладати штрафи можуть і органи місцевого самоврядування. З цього часу виконавчі органи міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад отримали повноваження щодо:

  • контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення;
  • накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення.

Але як оформити документально нові обов'язки держслужбовців, які здійснюватимуть цей догляд, чи потрібно створювати нові відділи (робочі місця) з цього приводу (і взагалі, скільки хоч приблизно має бути таких інспекторів у місцевих радах), чи можна від таких обов'язків відмовитись тощо, - Держпраці роз'яснила листом від 22.06.2017 р. №6827/1/4-ДП-17.

Тепер маємо й щойно оприлюднений лист Мінрегіонрозвитку  від 28.02.2018 р. №8/34-16-18.

Відповідаючи на питання, чи потрібно вводити окрему посаду інспектора праці,  чи можна ці повноваження покласти на вже працюючого працівника, Мінрегіонрозвитку заявив, що вирішує це кожна місцева рада самостійно. Більш того, навіть питання, чи створити новий відділ для контролю законодавства з праці або перейменувати чи покласти обов’язки з такого контролю на вже існуючий відділ – вирішує сама місцева рада.

 Держпраці при цьому рекомендував орієнтуватися на чисельність населення, що проживає на території відповідної міської ради міста обласного значення чи об’єднаної територіальної громади. І призначати десь так: 1 інспектор на 20 тис. осіб. 

Втім, як і завжди, все вирішуватиме не лише обсяг обов’язків нового інспектора з праці, а й бюджет певної місцевої ради. 

 

Які посвідчення мають інспектори з праці від місцевих рад?

Статус інспектора з праці фахівець від місцевої ради отримає разом із посвідченням, що його підтверджує. Про таке посвідчення ми писали тут.

Зверніть увагу, що  згідно з п. 14 Порядку під час проведення інспекційного відвідування об’єкт відвідування має право не допускати до проведення інспекційного відвідування у разі:

  • відсутності службового посвідчення;
  • якщо на офіційному веб-сайті Держпраці відсутні рішення Мінсоцполітики про форми службового посвідчення інспектора праці, акта, довідки, припису, вимоги, перелік питань, що підлягають інспектуванню.

 

Які питання контролюються інспекторами з праці від органів місцевого самоврядування?

У листі до Мінрегіонрозвитку було поставлено цікаве питання: чи дійсно зазначені інспектори зможуть перевіряти будь-які підприємства, установи та організації усіх форм власності, а також фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників на території певної місцевої ради? Адже, на відміну від Держпраці, вони здійснюють контроль досить вузького кола питань, а саме:

Усе про перевірки і перевіряючих – у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись,як це виглядає?

  • своєчасної та в повному обсязі оплати праці;
  • додержання мінімальних гарантій в оплаті праці;
  • оформлення трудових відносин.

Мінрегіонрозвитку відповів наступне. Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю затверджений постановою КМУ від 26.04.2017 р. №295.

Зазначений Порядок для місцевих рад має рекомендаційний характер. Але з нього випливає, що органи місцевого самоврядування уповноважені проводити перевірки на підприємствах, в установах та організаціях, що перебувають/не перебувають у комунальній власності відповідної територіальної громади, а також фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників лише щодо дотримання зазначеними суб'єктами вимог законодавства про своєчасну та в повному обсязі оплату праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та оформлення трудових відносин.

Тобто перевіряти місцевим радам, дійсно, можна буде будь-кого за роботодавців. Але лише в межах оголошених вище трьох питань.  

 

А як щодо мораторію у 2018 році? На Держпраці він не поширюється, а на місцеві ради?

Мінрегіонрозвитку у коментованому листі відповів, що мораторій для інспекторів з праці від місцевих рад у 2018 році не встановлено.

Законом №1728 встановлено до 31 грудня 2018 року мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Однак, за змістом статті 6 цього Закону та абзацу 23 Переліку №1104, дія Закону №1728 не поширюється на виконавчі органи міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад (в частині заходів із здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю).

Таким чином, мораторій не поширюється на проведення органами місцевого самоврядування перевірок додержання вимог законодавства про працю та зайнятість населення.

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024151
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 411
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6846
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459