Про це в.о. заступника Голови ДФС Євген Бамбізов повідомив під час зустрічі з представниками Спілки українських підприємців.
За його словами, в органах ДФС існує ризикоорієнтований підхід до діяльності платників податків та здійснення їх планування до перевірок. На сьогодні в ДФС здійснюється перегляд затверджених ризиків з метою їх актуалізації.
«Затверджені ризики є застарілими і вже не можуть об’єктивно характеризувати те чи інше підприємство. Ми зараз здійснюємо перегляд критеріїв ризиковості, визначаємо їх актуальність та пріоритетність. І вже планування перевірок на 2019 рік буде здійснено з урахуванням актуалізованих ризиків. Вони будуть оприлюднені на веб-порталі ДФС для того, щоб бізнес розумів, у якому випадку фіскальна служба прийде до нього з перевіркою», – зазначив Євген Бамбізов.
Він також звернувся до представників Спілки з пропозицією долучитися до роботи з перегляду критеріїв визначення ризиковості підприємств та надати свої пропозиції та бачення пріоритетності цих ризиків для того, щоб включати до графіку перевірок тільки тих суб’єктів господарювання, яких дійсно треба перевіряти.
В.о. заступника Голови також наголосив, що під час перевірок акцент буде зроблено на результативності, перевірки будуть адресними та не зачіпатимуть той бізнес, який не має об’єктивних факторів ризику.
Крім того, важливим кроком у системі аудиту стане впровадження електронної перевірки, над якою в ДФС активно працюють. Це дозволить виявляти переважну частину ризиків ще до перевірки.
«Платник податку при подачі будь-якої звітності отримуватиме файл з ризиками, які автоматично визначатиме система за співставленням всіх баз даних ДФС. Платник може прийняти ці ризики і провести відповідне коригування, може надати пояснення, чому такі розбіжності виникли. Якщо згоди не буде досягнуто, то за результатами подачі звітності протягом певного часу при накопиченні таких електронних файлів з визначеними ризиками, буде прийматися об’єктивне рішення щодо проведення аудиту», – розповів Євген Бамбізов.
З 2018 року, відповідно до норм ПКУ, річні плани-графіки документальних планових перевірок оприлюднюються на веб-порталі ДФС.
Ще одним питанням, яке викликало зацікавленість бізнесу, стало запровадження податку на виведений капітал. За словами в.о. заступника Голови ДФС Євгена Бамбізова, у разі ухвалення відповідного закону, ДФС готова до адміністрування цього податку.
Представники бізнесу також цікавилися питанням впровадження фіскалізації готівкових розрахунків. На сьогодні в ДФС діє в тестовому режимі система E-Receipt, яка дозволяє суб’єктам господарювання у якості пристроїв, що здійснюють реєстрацію розрахункових операцій, використовувати смартфони, планшети, персональні комп’ютери тощо.
За словами Євгена Бамбізова, після успішного апробування цього сервісу, який стане альтернативою дороговартісним касовим апаратам, можна буде говорити про залучення до проведення фіскалізації готівкових операцій і тих груп приватних підприємців, які мають це робити.
***
Від редакції
План-графік їх проведення на 2019 рік має бути оприлюднений до 25 грудня поточного року. Тож, наразі чекаємо.
План-графік документальних планових перевірок на 2018 рік дивіться тут>>