• Посилання скопійовано

Як подати звернення на отримання ІПК, щоб податківці не відмовили?

Звернення платників податків до податкової щодо надання індивідуальної податкової консультації повинно відповідати встановленим стандартам та мати перелік обов’язкових реквізитів. Розглянемо лист ДФСУ щодо цього питання

Як подати звернення на отримання ІПК, щоб податківці не відмовили?

Коментар до листа ДФС від 04.03.2019 р. №6990/7/99-99-10-02-17

Індивідуальна податкова консультація

За зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом (п. 52.1 ПКУ).

При цьому встановлено обов'язкові реквізити звернення платників податків на отримання такої ІПК:

  • найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
  • код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
  • зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
  • підпис платника податків;
  • дату підписання звернення (зокрема, дату оформляють відповідно до ДСТУ 4163-2003 цифровим або словесно-цифровим способом).

Якщо звернення не відповідає вимогам, зазначеним у п. 52.1 ПКУ, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом №393.

Водночас податківці наголошують, що знідно з ч. 7 ст. 5 Закону №393 у зверненні має бути зазначено:

  • прізвище, ім'я, по батькові;
  • місце проживання громадянина;
  • викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинне бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.

В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Якщо звернення оформлено без дотримання зазначених вимог, то воно повертається заявнику з відповідними поясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених ч. 1 ст. 7 Закону №393.

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»