З точки зору ДРС, у разі виходу до них Держпраці для проведення інспекційного відвідування суб’єкти господарювання з метою захисту своїх прав мають такі можливості:
- Держпраці вийшла на інспекційне відвідування та закінчила його проведення до 13.05.2019 р. (включно)
До 13.05.2019 р. постанова КМУ №295 була чинною, Держпраці діяла на її виконання. У разі дотримання Держпраці приписів Порядку здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю та положень Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», встановлених ч. 4 ст. 2 цього Закону, підстави для реагування у суб’єкта господарювання відсутні.
- Держпраці вийшла на інспекційне відвідування до 13.05.2019 р. (включно) та не закінчила його до 14.05.2019 р.
Держпраці почала інспекційне відвідування коли постанова КМУ №295 була чинною, проте під час проведення перевірки до її закінчення постанова втратила чинність.
Чинним законодавством така ситуація напряму не передбачена.
Проте, ДРС вважає, що для захисту своїх інтересів суб’єкт господарювання може письмово (листом) звернутися до Держпраці з вимогою про припинення інспекційного відвідування, мотивуючи свої дії правом, наданим йому ст. 10 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»: суб’єкт господарювання має право вимагати припинення здійснення заходу державного нагляду (контролю) у разі використання посадовими особами органу державного нагляду (контролю) неуніфікованих форм актів, зважаючи, що Держпраці уніфікована форма акту у сфері дотримання законодавства про працю, яка містить перелік питань залежно від ступеня ризику, не розроблена та не оприлюднена на своєму офіційному сайті.
- Держпраці вийшла на інспекційне відвідування після 14.05.2019 р. (включно)
Держпраці почала інспекційне відвідування коли постанова КМУ №295 вже втратила чинність.
У такій ситуації суб’єкт господарювання на підставі ст. 10 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), оскільки органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.
***
Читайте також: