• Посилання скопійовано

Нові правила трудових перевірок: повторно оприлюднено законопроєкт

Мінекономіки повторно оприлюднило законопроєкт щодо порядку державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю

Нові правила трудових перевірок: повторно оприлюднено законопроєкт

31 березня 2022 року Мінекономіки повторно оприлюднило проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порядку державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю» (завантажити). Раніше про це ми писали тут.

Як пояснили у міністерстві, за даними Державної служби статистики України кількість неформально зайнятого населення у віці понад 15 років станом на 2020 рік становила 3316,4 тис. осіб. Найбільша частка неформально зайнятого населення спостерігається у сільському господарстві (45,2%), будівництві (16,8%), оптовій та роздрібна торгівля та ремонті автотранспортних засобів і мотоциклів (15,7%). 

Водночас за оцінками Державної установи «Інститут економіки та прогнозування» НАН України, частка економічно активного населення, що отримує тіньові доходи сягає 26,5% (4709,53 тис. осіб), а грошова маса неофіційних доходів, яке отримує працююче населення України знаходиться на рівні 25,2% фонду оплати праці (264,3 млрд грн). При цьому більшість працівників (59,8%) погодились би працювати офіційно, при цьому готові отримувати частину доходів «в конверті». 48% респондентів негативно налаштована до неформальної зайнятості, 25% байдуже і лише 14% позитивно.

Відсутність законодавчого регулювання порядку здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю унеможливлює ефективну боротьбу з незадекларованою працею.

Значна кількість неформально зайнятого населення негативно впливає на розвиток економіки, порушує принципи добросовісної конкуренції та обмежує роботу легального ринку праці.

Також працівники, трудові відносини з якими не оформлено у встановленому законодавством порядку, позбавлені захисту трудових прав та соціальних гарантій.

Для створення сприятливого середовища для провадження господарської діяльності, розвитку малого і середнього підприємництва, залучення інвестицій, а також задля забезпечення балансу захисту інтересів громадян, суб’єктів господарювання та держави необхідне законодавче регламентування діяльності державної інспекції та встановлення чіткого і визначеного механізму порядку здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю. Для цього Мінекономіки й розроблено проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порядку державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю» (завантажити).

Законопроєктом передбачено внесення змін до КЗпП та законів «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про Національну поліцію»«Про державну службу». Змінами пропонується визначити:

  • правовий статус державної інспекції праці,
  • права та обов’язки державних інспекторів праці,
  • форми здійснення контролю,
  • підстави та порядок проведення інспекційних відвідувань,
  • інші питання функціонування системи державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

Основними цілями державного регулювання є: 

  • встановлення порядку функціонування державної інспекції праці, визначення її завдань та повноважень;
  • зменшення кількості неформально зайнятого населення;
  • збільшення кількості застрахованих осіб (найманих працівників).

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 512
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9346
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024165
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460