• Посилання скопійовано

В Україні через скарги покупців на зіпсуття товарів перевірять магазини

На сьогодні Держпродспоживслужба може здійснювати позапланові перевірки. Це означає, що офіційне звернення громадянина є підставою для перевірки. Для цього створено е-форму, щоб споживач не шукав, куди і як він повинен оформляти звернення

В Україні через скарги покупців на зіпсуття товарів перевірять магазини

Цього літа у магазинах та супермаркетах в Україні покупці часто помічають, що продукти харчування погано охолоджені, зіпсовані чи протерміновані. Такі скарги до Держпродспоживслужби надходять щодня.

Офіційне звернення споживача є підставою для позапланової перевірки – заклад торгівлі можуть оштрафувати, а зіпсований товар вилучать, розповів РБК-Україна голова Держпродспоживслужби Сергій Ткачук.

 

За два тижні – 35 скарг на умови зберігання продуктів

За 15 днів липня по Україні надійшло 35 скарг щодо недотримання умов зберігання харчових продуктів чи продажу протермінованих, - зазначив Сергій Ткачук.

«Найбільше в Києві – 11 звернень від споживачів. Щодня зараз надходять звернення від споживачів, ми в таких випадках миттєво виходимо на перевірки», – розповів він.

У разі підтвердження порушення Держпродспоживслужба накладає штрафи. Сума залежить від виду правопорушення.

«Якщо є порушення щодо гігієнічних вимог, то штраф від 6 до 10 мінімальних заробітних плат, продаж непридатних харчових продуктів – від 17 до 25 мінімальних заробітних плат, протерміновані швидкопсувні харчові продукти – від 8 до 12 мінімальних заробітних плат», – пояснив Сергій Ткачук.

 

З початку літа у закладах харчування зафіксували 16 отруєнь

За даними Держпродспоживслужби, у червні та липні було зареєстровано 16 харчових отруєнь у закладах громадського харчування.

«Причини – недотримання працівниками закладу правил особистої гігієни, миття та дезінфекції посуду, прибирання в закладі, правил та температурного режиму зберігання харчових продуктів, а також порушення технології приготування їжі», – розповів голова Держпродспоживслужби.

Наприклад, були випадки вживання несвіжих морепродуктів, тому що їх неправильно зберігали, або був протермінований соус, у складі якого були сирі яйця, які є швидкопсувними.

 

Як можна поскаржитися на магазин і викликати перевірку

«На сьогодні Держпродспоживслужба може здійснювати позапланові перевірки. Це означає, що офіційне звернення громадянина є підставою вийти на перевірку. Для цього ми створили електронну форму, щоб споживач не шукав куди і як він повинен оформляти звернення», – пояснює Сергій Ткачук.

Необхідно зайти на вебпортал Держпродспоживслужби та заповнити форму: https://consumer.dpss.gov.ua/e-form/.

 

Зіпсовані та сумнівні продукти вилучають і утилізують

У кожному випадку, коли під час перевірки виявлять зіпсовані продукти, їх вилучать і утилізують, звертають увагу у Держпродспоживслужбі.

«Окрім того, за рішенням органів місцевого самоврядування посилено моніторинг стихійних ринків, до яких долучилась і Держпродспоживслужба спільно з Нацполіцією. Це Дніпропетровська, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Львівська, Миколаївська, Полтавська, Сумська, Тернопільська, Херсонська областях. Це надважлива робота для запобігання харчових отруєнь», – зазначив Сергій Ткачук.

Наприклад, у Дніпрі в результаті такого моніторингу вилучили та утилізували майже 200 кг риби, 2,7 кг свіжих раків та 20 кг ковбасної продукції.

«Не було документального підтвердження походження цієї продукції, ніхто не здійснював лабораторне дослідження, що ця продукція безпечна, а також, що надзвичайно важливо, – не дотримувались умови зберігання», – розповів голова Держпродспоживслужби.

Джерело: РБК-Україна

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024140
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 365
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6126
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459