
Голова Комітету з питань імпорту та торгівлі алкогольними напоями Європейської Бізнес Асоціації Антон Єлісєєв розповідає, що одним із основних викликів для легального імпортного алкогольного бізнесу в Україні є фальсифікована продукція в упаковці bag-in-box. Завдяки доступній ціні та схожому маркуванню під відомі бренди така продукція привертає увагу споживачів. Однак важливо розрізняти оригінальну сертифіковану продукцію та товари сумнівного походження, які не відповідають встановленим стандартам якості та можуть створювати суттєву загрозу для здоров’я.
Одним із ключових каналів розповсюдження зазначеної контрафактної продукції залишаються онлайн-майданчики та телеграм-канали. Водночас боротьба з таким явищем має низку проблем:
- виробництво і розповсюдження необлікованого етилового спирту,
- широка мережа невеликих нелегальних виробництв,
- відсутність швидкого та дієвого механізму блокування інтернет-магазинів з нелегальною продукцією,
- недостатня поінформованість споживачів відносно контрафактної продукції та її шкоди здоров’ю.
Для більш ефективного подолання цієї проблеми міжнародні компанії-лідери алкогольного ринку об’єднують свої зусилля через створений ними Альянс проти контрафактних спиртних напоїв (Alliance against counterfeit spirits). До нього входять, зокрема, такі компанії, як Pernod Ricard, Diageo, Bacardi, Brown Forman, що також є членами комітету з питань імпорту та торгівлі алкогольними напоями Європейської Бізнес Асоціації. Ініціатива спрямована на захист прозорого бізнесу, підвищення рівня обізнаності споживачів та дієву взаємодію з державними контролюючими органами в питанні боротьби з нелегальною продукцією.
Проблема фальсифікованої алкогольної продукції в упаковці bag-in-box, на жаль, не втрачає своєї актуальності вже багато років, що також призводить до значних втрат для державного та місцевих бюджетів через ненадходження податків і зборів від виробництва та продажу таких товарів. З огляду на це білий бізнес закликає державу активізувати свої зусилля для подолання нелегального виробництва та розповсюдження необлікованого етилового спирту, якнайшвидше почати застосовувати удосконалені законодавчі механізми для блокування веб-сайтів, URL-адрес, доменних імен, IP-адрес, мобільних додатків, що надають можливість нелегальному продажу алкогольної продукції через Інтернет. У свою чергу, легальний бізнес готовий надавати експертну, інформаційну підтримку контролюючим органам для забезпечення найбільш ефективної боротьби з ринком контрафактної алкогольної продукції в Україні.