• Посилання скопійовано

УВАГА! До 20 лютого (включно) всі юрособи мають зареєструватися в Е-суді

З 21 лютого за невиконання обов'язку щодо реєстрації в Е-суді суди зможуть застосовувати негативні процесуальні наслідки у вигляді залишення процесуального документа без руху, без розгляду або повернення

УВАГА! До 20 лютого (включно) всі юрособи мають зареєструватися в Е-суді

Нагадуємо, що для участі у господарському процесі (йдеться про судові спори з контрагентами, у т.ч. щодо укладення та виконання договорів, стягнення збитків у разі нереєстрації ПН/РК в ЄРПН, штрафних санкцій за порушення строків виконання грошових та інших зобов’язань тощо) треба зареєструватися в ЄСІТС. І граничний строк, коли це треба було зробити, визначено у Законі №3200 – до 18.10.2023 включно. 

Щодо спорів з контролюючими органами та оскарження їхніх рішень в адміністративних судах, то цей строк для юросіб приватної форми власності встановлено на трохи довший  проміжок часу – до 20.02.2024 включно.

При цьому ФОПи та фізособи реєструються в ЄСІТС добровільно, але у позовній заяві вони обов’язково повинні вказувати про наявність чи відсутність електронного кабінету в ЄСІТС.

Важливо! Реєстрація в ЄСІТС, що забезпечує обмін документами, не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі в порядку, визначеному КАС України.

Про це ми докладно писали тут.

Всі новини на тему електронного суду та нюансів застосування кабінету ми навели тут.

А тепер нагадаємо про правила реєстрації.  

 

Як зареєструватися в електронному кабінеті?

Крок 1. Реєстрація в електронному кабінеті.

Загалом порядок реєстрації в електронному кабінеті доволі простий.

  1. Зайти на сторінку ЄСІС id.court.gov.ua.
  2. Скористатися файловим ключем у форматі: .jks, .pfx, .pk8, .zs2, .dat або авторизуватися з ID.gov.ua. Система дозволяє авторизуватися за допомогою токена, хмарного сховища, файлового носія або Дія.Підпис.
  3. Зайти в систему та виконати всі необідні дії для реєстрації – фізособа та ФОПи реєструються за допомогою ІПН, юрособа – за ЄДРПОУ.
  4. У процесі реєстрації ви можете зазначити, чи ви є фізособою, чи ФОПом. Надалі, якщо через електронний кабінет подаватиметься заява від фізособи або ФОПа, потрібно буде ставити про це відповідну позначку.

Крок 2. Створити заяву та подати її в електронному кабінеті.

Варто пам’ятати, що:

  • в електронному кабінеті є відповідні типи заяв, якими ви можете скористатися. Відповідно до обраного типу заяви система надає перелік лише тих судів, до яких таку заяву можна подати. Якщо в переліку судів немає потрібного вам суду, ймовірно, що ви обрали неправильний шаблон заяви або не той суд;
  • вам потрібно обрати суд (регіон суду), до якого ви плануєте звернутися, та спосіб подання заяви: «Особисто» або «Як представник (захисник)»;
  • далі ви можете скористатися кнопкою «Наступний крок» або за потреби повернутися до попереднього кроку, натиснувши кнопку «Повернутись»;
  • в електронному кабінеті ви можете внести відомості про свого представника (адвоката тощо) та надати йому доступ до вашого кабінету;
  • у більшості розділів електронного кабінету є відеоінструкції для полегшення розуміння всіх дій та правильного створення документів, їх надсилання та видалення.

Крок 3. Уважно вивчити всі розділи електронного кабінету і скористатися підказками та відеоінструкціями.

Пройдімося розділами, що є на сьогодні в електронному кабінеті системи ЄСІС.

  • У розділі «Повідомлення» ви будете бачити всі повідомлення, що надсилатимуться судами.
  • У розділі «Мої справи» відображатимуться ваші судові справи та справи, до яких вам надано доступ.
  • У розділі «Заяви» ви будете бачити створені вами заяви, а також можете створити власні заяви та скористатися переліком доступних в ЄСІС заяв.
  • У розділі «Документи сторін» буде відображено документи (позовні заяви), надіслані іншими сторонами судового процесу перед відправленням до суду – фактично ви отримаєте документи від ваших контрагентів та знатимете про подання проти вас позову.
  • У розділі «Довіреності» ви можете створювати, додавати та анульовувати довіреності.
  • У розділі «Відезв’язок» ви матимете можливість участі в судовому засіданні в режимі відеоконференції.
  • У розділі «Наявність кабінету» ви також можете з’ясувати наявність електронного кабінету у вашого контрагента/відповідача та надсилати йому копії документів, якщо цього вимагає процесуальний кодекс.
  • У розділі «Профіль користувача» ви можете через підрозділ «Мобільні пристрої» за допомогою QR-коду встановити мобільний застосунок «єСуд» на свій телефон та вчасно отримувати  повідомлення на своєму ґаджеті.

 

Що буде за нереєстрацію в Е-суді?

Штрафів за це не передбачено. Але негативні наслідки можуть бути. Про це субʼєктам господарювання постійно нагадують.

«До уваги учасників судового процесу! З 21 лютого 2024 року наявність електронного кабінету в ЄСІТС стане обов'язковою для всіх юридичних осіб приватної форми власності, які беруть участь у цивільних та адміністративних справах. Це передбачено перехідними положеннями Закону України №3200-IX.

За невиконання такого обов'язку суди зможуть застосовувати до відповідних юридичних осіб негативні процесуальні наслідки у вигляді залишення процесуального документа без руху, без розгляду або повернення. Тож закликаю всіх, хто буде зобов'язаний мати електронний кабінет в ЄСІТС, своєчасно його зареєструвати», – наголосив голова Комітету ВР з питань правової політики Денис Маслов.

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Судова практика

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Судова практика»