Головна Усі новини Право і відповідальність Відповідальність, санкції і штрафи

Коли директор несе відповідальність перед кредиторами у разі ліквідації ТОВ?

У разі визнання ТОВ банкрутом до закінчення трирічного строку з дня зниження вартості чистих активів, директор несе субсидіарну відповідальність за зобов’язаннями ТОВ перед його кредиторами

Статтею 31 Закону про ТОВ (надалі за текстом – Закон) передбачено обов’язок директора скликати Загальні збори учасників товариства у разі, якщо вартість чистих активів товариства знизилася більш як на 50 відсотків порівняно з цим показником станом на кінець попереднього року. Такі збори мають відбутися протягом 60 днів з дня такого зниження та до порядку денного таких загальних зборів учасників включаються питання про заходи, які мають бути вжиті для покращення фінансового стану товариства, про зменшення статутного капіталу товариства або про ліквідацію товариства.

У разі порушення даного обов’язку та визнання товариства банкрутом до закінчення трирічного строку з дня зниження вартості чистих активів, директор несе субсидіарну відповідальність за зобов’язаннями товариства перед його кредиторами.

Субсидіарна відповідальність – це додаткова відповідальність осіб, які разом із боржником відповідають у випадках, передбачених законом або договором. В даному випадку у випадку недостатності майна товариства визнаного банкрутом у задоволенні вимог кредиторів, вимоги задовольнятимуться за рахунок майна директора такого товариства.

Для того, щоб уникнути субсидіарної відповідальності згідно даної норми Закону, директору необхідно:

1) перевіряти вартість чистих актів товариства за кожен квартал з цим показником на кінець попереднього року. Оскільки вартість чистих активів визначається у балансі, який складається щоквартально, то така перевірка повинна проводитися щоквартально.

2) у випадку виявлення зниження чистих активів – у строки, визначені Законом, скликати Загальні збори учасників та винести питання про вжиття заходів для покращення фінансового стану товариства, про зменшення статутного капіталу товариства або про ліквідацію товариства. В даному випадку директору необхідно обов’язково зберегти докази підтвердження скликання ним відповідних Загальних зборів. Для того, щоб швидко скликати Загальні збори та мати підтвердження їх скликання рекомендуємо в статуті передбачити можливість повідомлення про скликання Загальних зборів учасників різними способами: поштовим відправленням з описом вкладення або кур’єрською поштою або доставкою з рук в руки або електронною поштою на адресу електронної пошти учасника, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, або іншу адресу письмово повідомлену учасником товариству. Якщо статутом буде передбачено право вручення повідомлення наручно учасникам Товариства, - директор зможе при необхідності «відновити» доказ своєчасного повідомлення учасників про необхідність скликання Загальних зборів та уникнути відповідальності.

Галина Кучеренко, адвокат компании KVADRA PRAVO

Джерело
ЛІГА.блоги
Рубрика:
Право і відповідальність / Відповідальність, санкції і штрафи
Теги:
Відповідальність , Заборгованість , Ліквідація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?