Важливі теми
  • Скопійовано

Військовий облік жінок: що слід врахувати роботодавцям?

Відповідальність за порушення ведення військового обліку в Україні регулюється статтями 210 та 210-1 КпАП. Однак, до кінця 2022 року штрафних санкцій не буде застосовуватись, оскільки, цей період вважається перехідним

Військовий облік жінок: що слід врахувати роботодавцям?

Федерація профспілок України зазначає, що відповідно до Наказу від 07.02.2022  № 35 «Про внесення змін до наказу Міністерства оборони України від 11 жовтня 2021 року № 313», взяття на військовий облік жінок згідно з Переліком спеціальностей та/або професій, споріднених з відповідними військово-обліковими спеціальностями розпочинається з 1 жовтня 2022 року, але граничного строку взяття на облік поки не встановлено.

Більш детально з Переліком спеціальностей та/або професій, споріднених з відповідними військово-обліковими спеціальностями, після одержання яких жінки беруться на військовий облік військовозобов’язаних та Переліку спеціальностей та/або професій, споріднених з відповідними військово-обліковими спеціальностями», затвердженого наказом Міністерства оборони України від 11 жовтня 2021 року № 313 можна ознайомитися за посиланням.

Генеральний штаб Збройних сил України планує ознайомитись з чисельністю жінок, які стануть на військовий облік з жовтня 2022 року та сформувати перелік потенційного кадрового резерву.

Відповідальність за порушення ведення військового обліку в Україні регулюється статтями 210 та 210-1  КпАП. Однак, до кінця 2022 року штрафних санкцій не буде застосовуватись, оскільки, цей період вважається перехідним.

Слід зауважити, що жодних виключень немає, навіть вагітні жінки та жінки з малолітніми дітьми, а також жінки, що працюють за договорами цивільно-правового характеру та домогосподарки також мають стати на військовий облік, якщо вони мають відповідну фахову приналежність.

Оскільки на сьогодні окремого порядку взяття жінок на військовий облік в Україні не запроваджено, тому ймовірно, що до жінок будуть застосовуватись норми Постанови Кабміну від 07.12.2016 р. № 921 «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників та військовозобов’язаних» (далі – Порядок № 921).

Відповідно до пункту 5 статті 34 Закону України «Про військовий обов’язок та військову службу» від 25.03.1992 р. № 2232-ХІІ (далі – Закон № 2232), на керівників підприємств, установ та організацій незалежно від їх форми власності і підпорядкування покладається обов’язок ведення персонального обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, що передбачає облік відомостей щодо таких осіб за місцем їх роботи.

 На роботодавців покладається обов’язок (див. п. 37 Порядку № 921) щодо:

  • прийняття на роботу тільки тих працівників, в яких наявні всі військово-облікові документи (військові квитки або тимчасові посвідчення, посвідчення про приписку до призовних дільниць), відповідно, що посвідчують взяття їх на військовий облік;
  • надсилання до відповідних ТЦК повідомлень про зміну облікових даних призовників і військовозобов’язаних, прийнятих на роботу чи звільнених з роботи у 7-денний строк;
  • забезпечення повноти та достовірності облікових даних призовників і військовозобов’язаних, а також взаємодія з ТЦК щодо строків та способів звіряння даних особових карток, списків призовників і військовозобов’язаних, їх облікових даних, внесення відповідних змін до них;
  • організації періодичного звіряння особових карток призовників і військовозобов’язаних із записами у військових квитках та посвідченнях про приписку до призовних дільниць. Не рідше одного разу на рік проведення звіряння особових карток працівників з обліковими документами ТЦК, в яких вони перебувають на військовому обліку;
  • оповіщення призовників і військовозобов’язаних про їх виклик до ТЦК і забезпечення їх своєчасного прибуття;
  • внесення до особових карток призовників і військовозобов’язаних інформації про зміни в облікових даних та повідомлення про відповідні зміни ТЦК;
  • складення і подання щороку до 1 грудня списків громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць (у разі їх наявності);
  • оформлення документів для бронювання військовозобов’язаних за центральними і місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, підприємствами, установами та організаціями на період мобілізації та на воєнний час;
  • інформування ТЦК про громадян та посадових осіб, які порушують правила військового обліку, для притягнення їх до відповідальності згідно із законом;
  • контролю за виконанням посадовими особами, призовниками і військовозобов’язаними встановлених правил військового обліку та проведення відповідної роз’яснювальної роботи;
  • ведення та зберігання журналу обліку результатів перевірок стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння їх облікових даних з даними ТЦК;
  • інші вимоги.

***

Читайте також:

***

Джерело: Федерація профспілок України

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»