• Посилання скопійовано

Штраф зі знижкою 50% за несвоєчасне уточнення військово-облікових даних: законопроєкт

Законопроєктом №12093 пропонується надати можливість військовозобов’язаним самостійно звернутися до ТЦК та СП для уточнення персональних даних, сплативши при цьому штраф у розмірі 50% від мінімального визначеного розміру (тобто 8500 грн)

Штраф зі знижкою 50% за несвоєчасне уточнення військово-облікових даних: законопроєкт

4 жовтня 2024 року у ВРУ зареєстровано проєкт Закону №12093 "Про внесення змін до Кодекс України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення механізмів притягнення осіб до адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

Зокрема, пропонується доповнити КУпАП новими статтями:

1) Статтею 279-9 «Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку та порушенням законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, у випадках коли особа не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності».

Згідно з нею у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, але не пізніше дня розгляду справи про таке адміністративне правопорушення, особа може звернутися до ТЦК, в якому вона перебуває на обліку, із заявою, в якій вона зазначає, що не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності. 

Заява подається особою, яка притягається до адміністративної відповідальності особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

Керівник ТЦК упродовж трьох днів після отримання такої заяви зобов’язаний перевірити викладені у ній фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності та з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 цього Кодексу винести постанову у справі, у тому числі без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

У постанові про накладення адміністративного стягнення керівник ТЦК визначає розмір штрафу на рівні мінімального розміру штрафу, передбаченого санкцією статті (частиною статті) цього Кодексу за вчинення такого правопорушення.

У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, подала зазначену у цій статті заяву через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, копія постанови у справі може бути надіслана їй засобами електронного зв’язку на адресу електронної пошти, зазначену у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, або у її електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

2) Статтею 300-3 «Порядок виконання постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, у випадках коли особа не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності».

Ця стаття передбачає, що у разі якщо постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за правопорушення, передбачене статтями 210, 210-1 КУпАП, винесена в порядку, передбаченому статтею 279-9 цього Кодексу, і особа упродовж 10 календарних днів з дня набрання такою постановою законної сили сплатила не менше ніж 50% розміру штрафу за постановою про накладення адміністративного стягнення, така постанова вважається виконаною.

Крім того, пропонується внести низку змін до інших статей КУпАП для приведення їх у відповідність до вказаних нових норм.

 

Отже, ключова проблема, яку пропонується розв’язати цим законопроєктом – надати можливість призовникам, військовозобов’язаним та резервістам самостійно звернутися до ТЦК та СП для уточнення персональних даних, сплативши при цьому за скоєне адміністративне правопорушення штраф у розмірі 50 % від мінімального визначеного відповідною статтею КУпАП розміру.

Нагадаємо, що неуточнення персональних даних у вказаний строк без поважних причин є адміністративним правопорушенням, за яке передбачене адміністративне стягнення – штраф у розмірі від 17 000 грн до 25 500 грн.

Тобто запропоновані проєктом Закону зміни спростять процедуру розгляду адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 КУпАП, та нададуть можливість громадянам, які не уточнили дані без поважних причин, сплатити 50% від мінімальної санкції (8500 грн)  шляхом самостійного ініціювання процесу розгляду справи та накладення стягнення через Електронний кабінет військозобов’язаного, призовника, резервіста.

Оскільки передбачається, що уточнення персональних даних буде передумовою для економічного бронювання та використання інших важливих функцій Електронного кабінету, то очікується, що такою можливістю скористається велика кількість військовозобов’язаних громадян. Крім цього, процедура подання заяви та сплати штрафу через Електронний кабінет надасть можливість скористатися «знижкою» у 50 % від розміру накладеного адміністративного стягнення.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»