• Посилання скопійовано

Вивезення побутових відходів: визначаємо податкові зобов'язання з ПДВ та складаємо податкову накладну

ДФСУ розглянула питання щодо порядку визначення податкових зобов’язань з ПДВ та складання податкових накладних у разі здійснення постачання послуг із вивезення твердих побутових відходів за цивільно-правовим договором, укладеним на 3 - 5 років

Вивезення побутових відходів: визначаємо податкові зобов'язання з ПДВ та складаємо податкову накладну

ДФСУ у листі від 21.10.2016 р. №22787/6/99-99-15-03-02-15 розглянуло ситуацію: підприємство як виконавець надає замовнику послуги із вивезення твердих побутових відходів за цивільно-правовими договорами, укладеними на 3 - 5 років. Такі послуги надаються з періодичністю протягом місяця, про що в останній день місяця складається та підписується акт приймання-передачі наданих послуг.

Податківці зазначають, що оскільки згідно з умовами цивільно-правового договору, укладеного між виконавцем та замовником, надання послуг із вивезення твердих побутових відходів відбувається з періодичністю протягом місяця, що підтверджується відповідними первинними бухгалтерськими документами то, у розумінні положень ПКУ, такий договір не підпадає під визначення довгострокового договору. А отже, на операції з постачання цих послуг не поширюється особливий порядок визначення податкових зобов’язань з ПДВ, встановлений п. 187.9 ПКУ.

При цьому визначення податкових зобов’язань з ПДВ та складання податкових накладних за такими операціями повинно здійснюватися у загальновстановленому порядку за правилом "першої події".

Проте при складанні податкових накладних платник податку має право на застосування правил, визначених п. 201.4 ПКУ. Згідно з цим пунктом, платники податку у разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер, можуть складати:

  • покупцям - платникам ПДВ - не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер (з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця);
  • покупцям - неплатникам ПДВ - не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

Якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом). На цю суму складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Зауважимо, що ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»