Главная Все новости Налогообложение НДС

Вывоз бытовых отходов: определяем налоговые обязательства по НДС и составляем налоговую накладную

ГФСУ рассмотрела вопрос о порядке определения налоговых обязательств по НДС и составление налоговых накладных при осуществлении поставки услуг по вывозу твердых бытовых отходов по гражданско-правовому договору, заключенному на 3-5 лет

ДФСУ у листі від 21.10.2016 р. №22787/6/99-99-15-03-02-15 розглянуло ситуацію: підприємство як виконавець надає замовнику послуги із вивезення твердих побутових відходів за цивільно-правовими договорами, укладеними на 3 - 5 років. Такі послуги надаються з періодичністю протягом місяця, про що в останній день місяця складається та підписується акт приймання-передачі наданих послуг.

Податківці зазначають, що оскільки згідно з умовами цивільно-правового договору, укладеного між виконавцем та замовником, надання послуг із вивезення твердих побутових відходів відбувається з періодичністю протягом місяця, що підтверджується відповідними первинними бухгалтерськими документами то, у розумінні положень ПКУ, такий договір не підпадає під визначення довгострокового договору. А отже, на операції з постачання цих послуг не поширюється особливий порядок визначення податкових зобов’язань з ПДВ, встановлений п. 187.9 ПКУ.

При цьому визначення податкових зобов’язань з ПДВ та складання податкових накладних за такими операціями повинно здійснюватися у загальновстановленому порядку за правилом "першої події".

Проте при складанні податкових накладних платник податку має право на застосування правил, визначених п. 201.4 ПКУ. Згідно з цим пунктом, платники податку у разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер, можуть складати:

  • покупцям - платникам ПДВ - не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер (з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця);
  • покупцям - неплатникам ПДВ - не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

Якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом). На цю суму складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Зауважимо, що ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Автор:
Быкова Анна
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Налогообложение / НДС
Теги:
Отходы , НДС , Налоговая накладная , Услуги

Обратите внимание: новостная лента «Дебет-Кредит» содержит не только редакционные материалы, но также статьи сторонних авторов, разъяснения сотрудников фискальной службы и т.п.

Данные материалы, а также комментарии к ним, отражают исключительно точку зрения их авторов и могут не совпадать с точкой зрения редакции.

Редакция не идентифицирует лица комментаторов, а не модерирует тексты комментариев и не несет ответственности за их содержание.

30 днiв передплати безкоштовно!

Комментарии: 0

Новости по теме

Консультации по теме