
Податківці у категорії 107 «ЗІР» надали інформацію, чи має право ФОП на загальній системі оподаткування використовувати банківську виписку з особового рахунку клієнта банку як документ, що підтверджує витрати на оплату банківських послуг з розрахунково-касового обслуговування.
Адвокат Богдан Янків у своєму Телеграм-каналі прокоментував цю інформацію, а також роз'яснення ГУ ДПС у Дніпропетровській області стосовно врахування банківських комісій у витрати ФОПа-загальника.
До переліку інших витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОПа від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування належить, зокрема, плата за розрахунково-касове обслуговування (пп. 177.4.4 ПКУ).
Кошти, сплачені банку за послуги з відкриття, закриття чи переоформлення рахунків, відкритих безпосередньо на ФОПа, або ж надання виписок з рахунків тощо включаються до складу витрат ФОПа-загальника.
Який документ підтверджує витрати?
Згідно із Наказом Мінфіну від 13.05.2021 №261 документами, які підтверджують витрати на придбання товарів/послуг, можуть бути, зокрема, платіжне доручення, прибутковий касовий ордер, квитанція, фіскальний чек, акт закупки (виконаних робіт, наданих послуг) та інші первинні документи, що засвідчують факт оплати товарів (робіт, послуг).
А от документом, що підтверджує витрати на оплату банківських послуг з розрахунково-касового обслуговування, може бути виписка з рахунку клієнта банку, за умови, якщо вона містить:
- зазначення про надання банком відповідної послуги («Комісія за РКО» тощо);
- суму операції;
- усі обов’язкові реквізити первинного документа.