• Посилання скопійовано

Українцям доведеться платити ще один податок на автомобілі

Схоже, що українцям не уникнути появи ще одного податку на автомобілі

Автомобільне протистояння між Україною та Росією активізувало процеси зміни законодавства. Незважаючи на те, що уряд ввів утилізаційний збір на автомобілі з Росії, у Верховній Раді з’явився законопроект “Про внесення змін до Податкового кодексу України про сплату екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів”, в якому встановлюється вже не просто збір, а цілий утилізаційний податок з відповідними змінами до Податкового Кодексу.

Фізичні та юридичні особи, які імпортують автотранспортні засоби (ТЗ) в Україну, а також виробники ТЗ повинні сплачувати екологічний податок за їх утилізацію відповідно до затверджених сум, за винятком виробників, що випускають ТЗ по циклу “зварка-забарвлення-складання”, які можуть обмежитися оформленими зобов’язаннями забезпечити таку утилізацію в подальшому.

Відповідно до законопроекту, текст якого оприлюднено в понеділок, розмір екологічного податку з конкретного транспортного засобу вираховується виходячи з встановлених базових ставок і коефіцієнтів для кожного виду транспорту, об’єму двигуна, року випуску та інших характеристик.

Скільки платити

Згідно із законопроектом, базові ставки податків за утилізацію легкових автомобілів пропонується встановити в розмірі 5,5 тис. гривень, на інший транспорт (автобуси, вантажні, вантажопасажирські автомобілі або спецавтомобілі) – 38 тис. гривень.

З урахуванням пропонованих величин коефіцієнтів для нових легкових авто з об’ємом двигуна до 1 тис. куб. см (коефіцієнт 0,86) сума податку складе 4,73 тис. гривень, від 1 тис. до 2 тис. куб. см – 7,34 тис. гривень (коефіцієнт 1,34), від 2 тис. до 3 тис. куб. см – 14,08 тис. гривень (2,56).

Для легкових автомобілів від 3 тис. до 3,500 тис. куб. см сума зросте до 19,1 тис. гривень (3,47), понад 3,500 тис. куб. см – 30,25 тис. гривень (5,5).

Що стосується б/у автомобілів

Для вживаних автомобілів розмір коефіцієнта (і, відповідно, сума збору) збільшується в 6,2-6,3 рази для автомобілів з об’ємом двигуна до 3 тис. куб. см.

Для автомобілів з двигуном від 3 тис. тис. куб. см до 3,500 тис. куб. см розмір збільшується в 8,2 рази, і в 6,3 рази – з двигуном понад 3,500 тис. куб.см.

При цьому законопроектом не встановлюється градація автомобілів “за віком” для сплати податку, а визначено: вживаними вважаються автомобілі, на які уповноваженими держорганами (в тому числі іноземними) видано реєстраційні документи на право їх експлуатації.

Таким чином, суми збору за утилізацію легкових автомобілів практично відповідають встановленим раніше постановою Кабміну сумам утилізаційного збору за ввезення авто з Росії.

Автобуси

У той же час сума збору на нові автобуси з урахуванням коефіцієнта 0,6 складе 22,8 тис. гривень для автобусів з об’ємом двигуна до 2,5 л; 45,6 тис. гривень з двигуном від 2,5 л до 5 л (коефіцієнт 1,2), 60,8 тис. гривень з двигуном від 5 л до 10 л (1,6) і 76 тис. гривень з об’ємом двигуна більше 10 л (2,0).

Для уживаних автобусів розмір коефіцієнта зростає в 1,7-2,8 рази, при цьому максимально (у 2,8 раза) – для автобусів з двигуном від 5 л до 10 л.

На нові вантажопасажирські та вантажні автомобілі до базової ставки встановлені коефіцієнти від 0,5 (повною масою не більше 2,5 тонн) до 2,9 (повною масою від 20 до 50 тонн). На уживані ТЗ коефіцієнти зростають від 1,56 рази (для авто повною масою від 2,5 до 3,5 тонн) до 6,8 рази для авто повною масою від 12 до 20 тонн.

Для таких авто повною масою від 20 до 50 тонн коефіцієнт (і сума податку) зростає в 4,1 рази.

При ввезенні таких автомобілів повною масою понад 50 тонн і внесених в митний режим тимчасового ввезення, застосовується коефіцієнт 0,25 (за винятком ТЗ, зареєстрованих в країнах, де на дату їх ввезення в Україну не введений екологічний збір).

І ще…

Від сплати податку, крім виробників, які взяли зобов’язання щодо утилізації ТЗ, звільняються, зокрема, особи, які ввозять ТЗ, що належать дипломатичним представництвам, консульським установам, міжнародним організаціям; нерезиденти, які тимчасово ввозять авто, а також авто старше 30 років, не призначені для комерційних перевезень.

Законопроект встановлює певні вимоги для виробників автомобілів в Україні: вони зобов’язані обмежувати використання небезпечних речовин, в тому числі з метою спрощення їх утилізації, а також використовувати у виробництві матеріали, що надходять від утилізації транспортного засобу.

Крім того, матеріали і елементи вироблених ТЗ (крім терезів для зважування коліс, вугільних щіток для електродвигунів та гальмівних колодок) не повинні містити свинець та його сполуки, ртуть, сполуки кадмію і шестивалентного хрому.

Право на утилізацію ТЗ мають особи, які зареєстровані і отримали дозвіл на поводження з відходами, які містять пункти прийому і розбору знятих з експлуатації ТЗ.

Критерії та порядок визнання ТЗ такими, що підлягають зняттю з експлуатації, затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади.

Джерело: Діло

Рубрика: Суспільство і життя/Авто

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Авто»