Нагадаємо, що Мінінфраструктури Наказом від 02.11.2023 № 1011 вирішило скасувати Наказ №43.
Наказ №1011 набрав чинності з 2 листопада 2023 року, тобто з дати його створення.
При цьому нових норм витрат палива та мастильних матеріалів Мінінфраструктури на той момент затверджено не було.
Наразі зʼявилася інформація, що 17 листопада фахівцями ДП «ДержавтотрансНДІпроект», зокрема науково-виробничої лабораторії енергетики та екології транспорту та відділу законодавчого забезпечення виконання міжнародних угод у сфері транспорту, розроблено:
- Методичні рекомендації з нормування витрат палива, електричної енергії, мастильних, інших експлуатаційних матеріалів автомобілями та технікою;
- Базові норми витрат (доповнення до «Методичних рекомендацій», окрема книга) на основі та на заміну Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті.
Такі Методичні рекомендації та Базові норми витрат палива призначені для забезпечення єдиного методичного підходу в цій сфері в Україні.
У зв'язку зі скасуванням Норм №43 більшість підприємств затвердили власні норми списання палива та мастильних матеріалів і наразі ними користуються. Хтось при цьому не розробляв власні норми, а за внутрішнім наказом вирішив користуватися Нормами №43, хоч і скасованими. То що ж буде після затвердження нових Базових норм? Знову переглядати норми списання на кожному підприємстві?
Базові норми не є обов'язковим варіантом застосування, оскільки не затверджені Наказом Мінінфраструктури. Тож у разі вирішення підприємством їх використовувати можна затвердити це наказом на поточну дату прийняття рішення.
Який зміст Базових норм та Методичних рекомендацій?
До першої редакції Базових норм витрат палива включено постійні норми останньої редакції Норм №43 та нові норми для 169 моделей (модифікацій) автомобілів, що пройшли апробацію.
При цьому спрощено процедуру встановлення та доведення до суб’єктів постійних норм витрат, які пройшли апробацію.
У них передбачено низку нововведень, які дають змогу краще враховувати особливості роботи в інтенсивних умовах руху, експлуатації автомобілів і техніки в зоні бойових дій, задовольнити потреби суб’єктів у нормуванні витрат електричної енергії на заряджання електромобілів та плагін-гібридних автомобілів, витрат реагенту систем селективної каталітичної нейтралізації відпрацьованих газів дизелів, вирішувати інші актуальні питання.
Методичні рекомендації та Базові норми витрат були розглянуті і ухвалені науково-технічною радою ДП «ДержавтотрансНДІпроект» 17 листопада 2023 року (протокол №3) та розміщені на вебсайті інституту у розділі «Норми витрат палива».
***
Читайте також: Увага! З 2 листопада скасовано норми витрат палива та мастильних матеріалів на авто