• Посилання скопійовано

Увага! З 2 листопада скасовано норми витрат палива та мастильних матеріалів на авто

Мінінфраструктури скасувало Наказ №43. Тепер чи дотримуватися старих, вже не діючих норм витрат пального, чи розробити власні, підприємства вирішуватимуть самостійно. Докладніше про це - далі

Увага! З 2 листопада скасовано норми витрат палива та мастильних матеріалів на авто

Раніше для списання використаного пального традиційно використовувалися Норми №43.

Але з плином часу Норми №43 застаріли, вони давно не оновлювалися та не містили нових модифікацій автомобілів. 

Тож Мінінфраструктури Наказом від 02.11.2023  № 1011 вирішило скасувати Наказ №43.
Наказ №1011 набрав чинності з 2 листопада 2023 року, тобто з дати його створення. 
При цьому нових норм витрат пального та мастильних матеріалів Мінінфраструктури затверджено не було!
 
 
Які наслідки для підприємств?

З 2 листопада інших загальнодержавних норм витрат немає, а тому у підприємств є свобода вибору, що вважати за норму. 

Багато хто про скасування Наказу №43 дізнався лише щойно і користувався його недіючими нормами протягом листопада. Чи це правомірно?
На нашу думку, так. Хоча для повної впевненості ми б порадили зафіксувати це наказом по підприємству (датованим 2 листопада).
Але й до скасування існувало чотири варіанти встановлення норм списання пального:
  • використовувати Норми №43 – традиційний варіант;
  • замовити розрахунок норми у ДержавтотрансНДIпроєкті;
  • самостійно розрахувати і затвердити норми;
  • встановити на автомобіль GPS-трекер із контролем витрат пального.

Податківці звикли вважати Норми №43 обов’язковими, але суди з цим не погоджувалися, була судова практика на користь платників податків. 

Тепер же можна не користуватися нормами з Наказу №43, а розробити норми витрат самостійно та не думати про наслідки під час перевірок ДПС.

Ми багато писали про це раніше. Наприклад:

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Облік окремих операцій»

  • Ремонти, покращення та повернення об'єкта фінлізингу
    Минулого разу ми розглянули питання бухгалтерського та податкового обліку отримання/передачі об’єкта фінлізингу орендарем/орендодавцем. А тепер поговоримо про облік ремонтів, покращень об’єкта фінлізингу та його повернення
    Сьогодні 15:0330
  • Фінансовий лізинг: що це таке і як його обліковувати
    Якщо дуже спрощено, то фінансовий лізинг – це довгострокова оренда основного засобу, переважно з правом викупу. Як обліковують та оподатковують операції з передачі та отримання майна у фінлизінг та що взагалі є фінансовим лізингом, розглянемо в статті
    12.11.2024121
  • Інвентаризація резервів і забезпечень: пам’ятка бухгалтеру
    У цій статті розглянемо основні особливості інвентаризації резерву сумнівних боргів і забезпечень перед складанням річної фінансової звітності
    06.11.2024194
  • Інвентаризація каси: пам’ятка бухгалтеру
    У цій статті розглянемо особливості інвентаризації каси підприємства, яка проводиться перед складанням річної фінзвітності. Підкреслимо, що у 2024 році інвентаризацію каси потрібно провести в період з листопада по грудень 2024 р.
    25.10.2024166
  • Дизельгенератор для ОСББ: придбати можна, а які платити податки?
    ОСББ вирішило придбати дизельгенератор вартістю 4,5 млн грн. Чи зможе ОСББ й надалі залишатися неприбутковою організацією? Які ще при цьому виникнуть зобов’язання — з ПДВ, екологічного податку, акцизу тощо?
    22.10.2024140