
West Auto Hub розповідає, що з 19 травня 2025 року в Україні вступають у дію нові правила проведення обов’язкового технічного контролю (ОТК) транспортних засобів. Відповідні зміни затверджено постановою КМУ від 04.03.2025 №286. І хоча в суспільстві тема техогляду не завжди викликає ажіотаж, нова редакція правил дійсно вплине на водіїв – як фінансово, так і організаційно. Нижче – головні зміни та їхні наслідки.
Відео та фотофіксація: тепер без винятків
Найгучніша новація – це повне повернення обов’язкової відеофіксації процесу техогляду. Якщо раніше під час дії воєнного стану та пів року після нього відеофіксація не проводилась, то тепер вона є обов’язковою завжди. Жодних поблажок. Уся процедура ОТК має бути записана на відео – від першої хвилини до останньої.
Щодо фотозйомки – тут теж нові вимоги. Якщо раніше достатньо було зробити знімки передньої та однієї бокової частини авто, то тепер регламент передбачає фотографування з усіх чотирьох сторін – з обов’язковим включенням габаритів, контурних вогнів, фар, протитуманок та аварійної сигналізації. Особлива увага приділяється світловим приладам – усі вони мають бути чітко зафіксовані на фото під час їхньої перевірки.
Панель приладів, тахографи та деталі
Ще одне нововведення – можливість фотографувати не лише одометр, а й тахограф, якщо транспортний засіб ним обладнаний. Мало того, в такому випадку обов’язково додаються знімки увімкненого тахографа та таблички перевірки його адаптації.
Для навчальних автомобілів спрощено опис: тепер не потрібно вказувати кожен елемент управління окремо – достатньо загальної фіксації всіх додаткових педалей та дзеркал для інструктора.
Автобуси – без змін, але з нюансами
Щодо автобусів категорій М2 і М3 вимоги не змінилися – як і раніше, необхідно фіксувати салон із сидіннями для пасажирів (без місця водія). Але з’явилася нова опція: за вимогою замовника передбачено додаткову перевірку автобусів, які планується використовувати на маршрутах загального користування – міських, приміських, міжміських та міжнародних.
Якість фото: максимальна деталізація
Одним із ключових моментів стало посилення вимог до якості фотознімків. Відтепер:
- зображення мають бути чіткими, з хорошим освітленням;
- заборонено будь-яке редагування фото;
- транспортний засіб має займати не менше 70% кадру;
- дата фіксації повинна автоматично генеруватися пристроєм та відповідати даті протоколу ОТК.
Що скасували
Цікавим фактом є також перелік вимог, які більше не діють. Відтепер не потрібно:
- фіксувати результати гальмівних випробувань на стенді;
- фотографувати вміст СО, СН та димність у вихлопі;
- друкувати фото на звороті протоколу.
Ціни: зростання неминуче
Разом із технічними змінами з 1 червня 2025 року зросте й вартість ОТК. І подекуди – суттєво. Наприклад:
- для легкових і вантажних авто до 3,5 тон вартість зросте з 1050 до 1700 грн;
- для автобусів та вантажівок понад 3,5 тон – з 1500 до 2300 грн;
- для причепів і мотоциклів – зростання до 2300 грн залежно від категорії.
Окремо подорожчає й послуга внесення відмітки МСТО (міжнародного сертифіката техогляду) – з 300 до 500 грн.
Тахографи: не оминули й їх
Зростуть ціни і на послуги, пов’язані з тахографами. Наприклад, перевірка й адаптація цифрових тахографів коштуватиме вже 1600 грн (проти попередніх 1200). Зчитування даних з карток водія – 150 грн (було 100), а зчитування з самих тахографів – 300 грн (було 250).
Висновок: пройти техогляд – зараз або дорожче потім
Усі перелічені нововведення свідчать про одне: техогляд в Україні стає жорсткішим, регламентованішим і дорожчим. Більше техніки, більше процедур, більше часу – і, відповідно, більше витрат. Саме тому власникам транспортних засобів варто вже зараз пройти ОТК за старими тарифами, поки ще діють попередні правила.
Не зволікайте – з 19 травня і особливо з 1 червня 2025 року зміни стануть відчутними для всіх.