• Посилання скопійовано

Google змінює політику конфіденційності

Компанія Google з 1 березня змінила політику конфіденційності, незважаючи на застереження з боку ЄС про те, що вона може порушити європейське законодавство.

Згідно з нововведеннями, особисті дані, одержані одним із сервісів Google, можуть бути передані іншим платформам інтернет-гіганта, включаючи YouTube, Gmail і Blogger.

Представники Google заявили, що нові настройки дозволять корпорації краще адаптувати результати пошукових запитів, пообіцявши зробити їх "по-справжньому персональними". Але французькі регулятори поставили під сумнів нову політику конфіденційності Google і оголосили про початок загальноєвропейського розслідування.

Раніше декілька експертів висловили побоювання, що нова політика інтернет-гіганта може не відповідати європейським законам про недоторканність особистого життя. Комісар Європейського союзу з питань юстиції, фундаментальних прав і громадянства Вівіан Редінг навіть закликала компанію на деякий час відкласти її запуск.

Одна на всіх

З 1 березня Google об’єднав воєдино понад 60 існуючих на сьогоднішній день різних зведень правил, що регламентують політику конфіденційності для різних продуктів компанії.

Французький правовий регулятор CNIL (Національна комісія з питань інформаційних прав і свобод) на початку цього тижня звернувся до Google, закликавши призупинити введення єдиної політики конфіденційності для різних продуктів інтернет-гіганта. "Правові регулятори CNIL та ЄС глибоко стурбовані об’єднанням особистих даних через сервіси [Google]", - пише регулятор.

"Вони сильно сумніваються в законності і справедливості такої обробки [інформації], і її відповідності європейському законодавству про захист даних", - додає CNIL. Французький регулятор також заявив, що направить Google питання про нововведення в політиці конфіденційності компанії до середини березня.

Від змін не сховатися

У відповідь радник інтернет-гіганта з питань захисту даних Пітер Фляйшер заявив, що із задоволенням відповість на будь-які питання CNIL. "Як ми вже неодноразово говорили в останні кілька тижнів, хоча наша політика конфіденційності зміниться з 1 березня, наша відданість власним принципам конфіденційності буде настільки ж сильна, як звичайно", - написав Флейшер у своєму блозі.

Компанія відхилила прохання регулятора утриматися від внесення змін у свою політику конфіденційності. Інтернет-користувачі автоматично змогли скористатися новою єдиною політикою Google незабаром після настання півночі 1 березня за місцевим часом.

Бізнес-модель Google - продаж таргет-орієнтованої інтернет-реклами, заснованої на пошукових запитах користувачів. До сьогоднішнього дня ця інформація не могла передаватися між сервісами інтернет-гіганта. Наприклад, результати пошуку на YouTube раніше ніяк не відбивалися на результатах пошуку або рекламі, з якою користувач стикався на іншій платформі Google, наприклад, поштовому сервісі Gmail.

Згідно з новою угодою, під яку автоматично підпадають всі користувачі, дії на всіх сайтах компанії будуть пов’язані між собою. Уникнути користування цією опцією вони зможуть, лише відмовившись від використання послуг Google.

Низка веб-сайтів та блогів створили посібник для користувачів, стурбованих тим, як буде використовуватися інформація про відвідані ними веб-сторінки. Вони пропонують користувачам прочитати і видалити інформацію про їх пошукові запити і відвідані сайти, зареєструвавшись на togoogle.com/history. Існує також аналогічна сторінка для перегляду запитів користувачів на YouTube. Відвідувачі інтернет-ресурсів також можуть бачити, які з сервісів Google зберігають інформацію про них, переглянувши свій особистий кабінет.

Інтереси рекламників над конфіденційністю?

Під час підготовки до зміни політики конфіденційності Google повідомляв відвідувачам про свої плани, розміщуючи великі повідомлення на сайті. Там же був створений спеціальний розділ, де охочі могли отримати більш детальну інформацію про прийдешні зміни.

Проте британська група із захисту громадянських свобод Big Brother Watch заявляє, що інтернет-гігант зробив недостатньо для того, щоб повною мірою проінформувати користувачів про можливі нововведення.

Опитування понад 2000 людей, проведене групою спільно з YouGov, виявило, що 47% користувачів Google у Великобританії не в курсі майбутніх змін політики конфіденційності компанії. Тільки 12% британських користувачів Google, за даними Big Brother Watch, ознайомилися з текстом нової угоди.

Глава групи Нік Піклс заявив: "Якщо люди не розуміють, що відбувається з їх персональною інформацією, як вони можуть зробити свідомий вибір, чи користуватися цим сервісом, чи ні?"

"Google ставить інтереси рекламодавців над конфіденційністю користувачів і не повинна поспішати (з запуском нової політики), поки користувачі не зрозуміють, що ці зміни будуть означати", - додає він.

Рубрика: Суспільство і життя/Суспільство, події

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Суспільство, події»