• Посилання скопійовано

НБУ пропонує всерйоз взятися за дрібні посилки та імпорт електромобілів

Національний банк вважає за доцільне оподаткувати посилки до 150 євро і непріоритетний імпорт – електромобілі, предмети розкоші. Про це йдеться у жовтневому інфляційному звіті

НБУ пропонує всерйоз взятися за дрібні посилки та імпорт електромобілів

«NVБізнес» розповідає, що Національний банк вважає за доцільне оподаткувати посилки до 150 євро і непріоритетний імпорт – електромобілі, предмети розкоші.

Про це йдеться у жовтневому інфляційному звіті НБУ. Рекомендація Нацбанку пов’язана з рекордним дефіцитом поточного рахунку платіжного балансу України (тобто з відтоком валюти за кордон), який у січні-вересні 2025 року сягнув $24,9 мільярда.

Це зростання пов’язане не зі споживчим бумом, а з витратами на оборону і відновлення країни. За даними НБУ, найбільше зростає імпорт продукції машинобудування (на 36%) та інвестиційних товарів (на 39%), які потрібні для оборонного комплексу. Споживчий імпорт збільшився на 8%, але його частка в загальному імпорті навіть скорочується.

Однак традиційні методи скорочення дефіциту – фіскальна консолідація або курсові механізми – під час війни мають обмежену ефективність, а істотне зменшення витрат може знизити обороноздатність країни, вказав НБУ.

Тому він запропонував сконцентруватися на цільових заходах обмеження непріоритетного імпорту без негативних наслідків для економіки та безпеки. Це дасть змогу дещо скоротити відтік валюти, не зашкодивши критичним напрямам.

«Серед можливих опцій можуть бути зниження непріоритетних видатків, а також запровадження оподаткування некритичних у воєнний час напрямів без значних негативних наслідків для економіки. Зокрема, варто сконцентруватися на цільових заходах обмеження імпорту: податках на посилки вартістю до 150 євро та інший непріоритетний імпорт – електромобілі, предмети розкоші тощо», – йдеться у звіті.

Незважаючи на формальний дефіцит, НБУ не бачить загроз для зовнішньої стійкості України, оскільки він повністю фінансується міжнародними партнерами на пільгових умовах. Міжнародні резерви станом на початок жовтня залишаються високими – $46,6 млрд.

Раніше повідомлялося, що з 2018 року ввезення в Україну електромобілів звільнено від сплати ПДВ і ввізного мита.

У січні-вересні 2025 року в Україну ввезено 55,4 тис. електромобілів (нові + уживані), тоді як за весь 2024 рік – 52,1 тис. Одним із драйверів такого зростання ринку електромобілів експерти називають очікування скасування пільг із ПДВ і ввізного мита на електрокари.

З 1 січня 2022 року в Україні набули чинності закони про тимчасове звільнення від ПДВ, ввізного мита як готових легкових електромобілів (до 1 січня 2026 року), так і комплектуючих для власного виробництва електротранспорту (легкові авто, електробуси, вагони метро, електровантажівки та спецавто) – до 1 січня 2031 року.

Джерело: NV Бізнес

Рубрика: Суспільство і життя/Економіка

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Економіка»