• Посилання скопійовано

УКБС: «ДПСУ штовхає до спекуляцій на фондовому ринку»

Асоціація «Український Кредитно-Банківський Союз» наполягає на відкликанні Державною податковою службою України листа, який незаконно обмежує право платників податків на формування в повному обсязі витрат від проведення операцій з цінними паперами

Водночас УКБС об’єднує зусилля державних органів та учасників ринку для вирішення проблеми, яка штовхає ринок до спекуляцій, ліквідації портфелю цінних паперів і повної відмови у подальшому від довгострокових портфельних інвестицій.
Раніше УКБС звернувся до Голови Державної податкової служби України щодо відкликання Листа ДПСУ від 09.08.2012 р. №320/0/71-12/15-1217 «Про відображення від’ємного фінансового результату операцій з цінними паперами та деривативами у 2012 ? 2015 роках» (http://news.dtkt.ua/ua/finance/currency-and-securities/20308), який не відповідає податковому законодавству та спотворює правила обліку операцій з цінними паперами у податковому обліку. Зокрема, податкова наполягає, що у декларації з податку на прибуток починаючи зі звітного періоду І півріччя 2012 року у платників з доходом за 2011 рік 1 мільйон гривень та більше враховується лише 25% суми від’ємного фінансового результату операцій з цінними паперами та деривативами.
УКБС зазначив про невідповідність позиції ДПСУ до чинного законодавства України та помилкове ототожнення податковою таких понять, як «від’ємне значення об’єкта оподаткування з податку на прибуток» і «від’ємний фінансовий результат від операцій з цінними паперами».
Адже на відміну від від’ємного значення об’єкта оподаткування з податку на прибуток підприємств, яке є результатом збиткової діяльності платника податку, від’ємний фінансовий результат від операцій з цінними паперами виникає внаслідок особливого порядку визнання витрат на придбання цінних паперів, які враховуються у відокремленому обліку в податковому періоді, коли відбулося їх здійснення. Сума від’ємного фінансового результату від операцій з цінними паперами дорівнює вартості портфеля цінних паперів за цінами придбання, скоригованій на суму прибутків/збитків від таких операцій у попередні періоди.
Тому для погашення від’ємного фінансового результату операцій з цінними паперами та деривативами, який склався станом на 01.01.2012 р. (з урахуванням від’ємного фінансового результату 2011 р.), платникам податку доведеться до кінця поточного року повністю ліквідувати портфель цінних паперів, придбаних у попередні періоди, і повністю відмовитись у подальшому від довгострокових портфельних інвестицій, що виходять за межі звітного податкового періоду. Уникнути від’ємного фінансового результату від операцій з цінними паперами у відокремленому обліку можна лише шляхом здійснення спекулятивних операцій, коли витрати на придбання цінних паперів компенсуються доходами від їх продажу протягом цього ж звітного періоду.
УКБС зазначає, що вимога, викладена у листі ДПСУ, є не що інше, як заборона на відображення у відокремленому обліку операцій з цінними паперами витрат, понесених на придбання цінних паперів, та обмеження 1/4 їх фактичної суми. Це не лише порушує права платників податків та має негативний вплив на діяльність учасників фондового ринку, але й заблокує довгострокові інвестиції у цінні папери, адже не дозволить враховувати належним чином витрати на їх придбання.
Для недопущення гальмування розвитку ринку цінних паперів України та забезпечення захисту інтересів його учасників, УКБС звернувся за сприянням у вирішенні проблеми до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, та професійних учасників ринку. Водночас УКБС ініціював розгляд питання громадськими радами при ДПСУ та при Мін’юсті для припинення довільного тлумачення податковою норм законодавства, а також протидії незаконній практиці встановлення листами та методичними рекомендаціями правових норм. Міністр юстиції України констатував, що найчастіше такі порушення виявляються в документах, що спрямовуються до обов’язкового виконання податковими органами.
«Позиція ДПСУ виходить за межі правового поля та штучно створює підґрунтя для неправомірного застосування до платників податків штрафних санкцій, — зазначила Генеральний директор Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз» Галина Оліфер. — Таке посилення податкового тиску є неприйнятним в умовах, коли в рейтингу Doing business-2012 Україна посідає майже останнє (181 зі 183) місце за таким показником, як зручність оподаткування. Це вкрай негативно позначається на інвестиційній привабливості України та розвитку національної економіки.

Джерело: Український кредитно-банківський союз

Рубрика: Суспільство і життя/Економіка

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Економіка»