• Посилання скопійовано

Ключові кроки для відкриття власної кав’ярні: покроковий план від ДРС

Експерти ДРС підготували покроковий гайдлайн для підприємців-початківців на прикладі відкриття кав’ярні

Ключові кроки для відкриття власної кав’ярні: покроковий план від ДРС

Дія.Бізнес розповідає, що Державна регуляторна служба України (ДРС) володіє комплексом законодавчо визначених інструментів і засобів для того, щоб захистити підприємців від зайвого адміністративного тиску. Є фільтром від обтяжуючих, неефективних чи недоцільних регулювань та може фактично блокувати прийняття шкідливих актів або впливати (у законний спосіб) на їхній зміст. В цей процес активно залучаються підприємці, оскільки саме вони знають про реальний вплив того чи іншого законодавства на їхню діяльність.

«Планую розпочати власну справу, але не розумію, з чого краще почати…», – саме з таким запитанням до ДРС звертаються майбутні підприємці.

Експерти ДРС підготували покроковий гайдлайн для починаючих підприємців на прикладі відкриття кав’ярні.

 

Крок 1. Зареєструвати бізнес

Кожен підприємець сам вирішує, яка форма бізнесу для нього зручніша.

Для невеликої кав’ярні буде достатньо реєстрації ФОП. 

  • ФОП – фізична особа-підприємець;
  • ТОВ – товариство з обмеженою відповідальністю;
  • ПП – приватне підприємство.

Щоб зареєструвати ФОП або ТОВ онлайн, достатньо 10 хвилин. Для цього можна скористатись Єдиним порталом державних послуг Дія.

 

Крок 2. Знайти приміщення

Важливо визначитись, в якому приміщенні ви відкриєте кав’ярню:

  • будівництво власного приміщення; 
  • оренда приміщення;
  • встановлення малої архітектурної форми (МАФ) тощо.

Саме від нього залежить необхідність отримання дозвільних документів та погоджень.

Наприклад, ви плануєте встановити МАФ. Механізм розміщення МАФів передбачений Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. Цей Порядок затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 р. №244.

А якщо відкриття кав'ярні планується на території історичної частини міста або у приміщенні, яке є об'єктом культурної спадщини?

Тут не обійтися без укладення охоронного договору. Для цього необхідно звернутись до відповідного структурного підрозділу культурної спадщини місцевої державної адміністрації за місцем здійснення господарської діяльності.

 

Крок 3. Отримати необхідні документи

Сфера пожежної безпеки – декларація відповідності матеріально-технічної бази суб'єктів господарювання. 

Звернувшись до Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), можна проконсультуватися з питань подачі/реєстрації декларації: (044) 253-69-05, (044) 585-68-10.

Сфера господарської діяльності – висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

Висновок надає Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Детальніше можна ознайомитись:

 

Період дії воєнного стану

У період дії воєнного стану право на початок діяльності можна отримати без одержання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, а лише на підставі подання декларації про намір провадження такого виду господарської діяльності. 

Подати декларацію про провадження господарської діяльності під час воєнного стану можна онлайн на порталі Дія.

Варто пам’ятати! Після припинення чи скасування воєнного стану, не пізніше трьох місяців, необхідно отримати зазначений висновок, як документ дозвільного характеру.

Якщо ви плануєте продаж кавових напоїв, в склад яких входить алкоголь – то тут вам знадобиться ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями. 

Ліцензію надає Державна податкова служба України за місцем здійснення торговельної діяльності.

Отримати ліцензію можна онлайн, скориставшись сайтом Державної податкової служби України.

 

Крок 4. Легалізувати трудові відносини

Якщо плануєте створити команду з баристи, пекаря чи продавця – зробіть чотири основні кроки:

  1. Укладіть трудовий договір.
  2. Оформіть наказ про прийняття на роботу.
  3. Організуйте проведення профілактичних медичних оглядів працівників з оформленням відповідних документів.
  4. Повідомте Державну податкову службу про прийнятих на роботу працівників.

Експерти Державної регуляторної служби України готові прийти на допомогу бізнесу: 

Для отримання алгоритму вирішення проблеми свого бізнесу – скористайтесь чатботом від ДРС «Бізнес під час війни».

Отримати відповіді від експертів ДРС ви можете на безкоштовних консультаціях на порталі Дія.Бізнес за напрямком «Регуляторні правила для бізнесу».

 

Дії підприємця у разі перевірки контролюючими органами

Постановою Уряду від 13.03.2022 р. №303 припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період дії воєнного стану.

Але за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави дозволено здійснення позапланових перевірок.

Якщо у вас виникли сумніви щодо законності перевірки вашого бізнесу контролюючими органами в умовах воєнного стану – телефонуйте до ДРС:

  • (044) 239 76 28
  • (044) 239 76 30

Зафіксували факт порушення контролюючими органами вимог законодавства? Надсилайте інформацію на електронну адресу ДРС: inform@drs.gov.ua.

Джерело: Дія.Бізнес

Рубрика: Суспільство і життя/Економіка

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Економіка»