• Посилання скопійовано

Застосування зареєстрованих у встановленому порядку РРО підприємцями на єдиному податку

Чи мають право підприємці-платники єдиного податку не застосовувати РРО, зареєстровані в установленому порядку? Які документи таким підприємцям потрібно надати для реєстрації РРО? Відповідають податківці

Застосування зареєстрованих у встановленому порядку РРО підприємцями на єдиному податку

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом про РРО, дія якого поширюється на всіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування РРО в інших законах, крім Податкового кодексу, не допускається.

Пунктом 6 ст. 9 зазначеного Закону передбачено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) фізичними особами — підприємцями, які належать відповідно до Податкового кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Згідно з п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

  • першої групи;
  • другої і третьої груп (фізичні особи — підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Відповідно до п. 4 глави 2 розділу II Порядку №417 для реєстрації РРО суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу:

  • заяву про реєстрацію РРО за формою №1-РРО;
  • копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
  • копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де використовуватиметься РРО;
  • копію договору суб’єкта господарювання з центром сервісного обслуговування (далі — ЦСО) про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Датою реєстрації РРО, яка зазначається в реєстраційному посвідченні, є дата, що відповідає даті внесення даних до інформаційної системи ДФС.

Пунктом 3 глави 4 вищезазначеного розділу передбачено, що заяву про скасування реєстрації суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.

Перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно розпломбувати в ЦСО, з яким суб’єктом господарювання укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Таким чином, фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку, які зареєстрували в  установленому порядку РРО, мають застосовувати їх  при здійсненні розрахункових операцій у  готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо). Водночас у  разі скасування реєстрації зазначених РРО фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку відповідно до вимог Податкового кодексу та Закону про РРО мають право здійснювати розрахункові операції без застосування РРО.

Джерело: Вісник. Офіційно про податки

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»