
ДФС у Рівненській області у листі від 22.03.2016 р. №681/10/17-00-22-05-09 зазначила: якщо попередня оплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі, то повернення коштів за неотриманий товар (ненадану послугу) здійснюється у безготівковій формі через установу банку.
У разі готівкової форми розрахунків чи застосування банківської платіжної картки — із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа.
Від редакції: Загальні правила, види і стандарти розрахунків клієнтів банків та банків у грошовій одиниці України на території України, що здійснюються за участю банків, встановлено Інструкцією про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті.
Пункт 1.3 цієї Інструкції визначено, що її вимоги поширюються на всіх учасників безготівкових розрахунків та обов’язкові для виконання.
Безготівкові розрахунки — це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, внесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді (п. 1.4 Інструкції).
Тож, якщо продавцю аванс був перераховано саме у безготівковій формі, то саме у такій формі він має бути повернутий покупцю у разі неотримання товару. Тобто отримати назад перерахований аванс можна тільки у тій формі, в якій було перераховано аванс.