• Посилання скопійовано

Штрихкод акцизних марок при продажу алкоголю: що нового у 2022 році?

Як зазначати штрихкоди акцизних марок під час продажу алкогольних коктейлів та алкоголю на розлив? Які штрафи застосовуються за порушення правил зазначення штрихкодів акцизних марок? Податківці надали свої відповіді до набрання чинності Законом №1914, тож прокоментуємо їх вже з урахуванням цього закону

Штрихкод акцизних марок при продажу алкоголю: що нового у 2022 році?

Коментар до ІПК ДПС від 17.12.2021 р. №4720/ІПК/99-00-07-05-02-06

До податківців звернувся ФОП із кількома запитаннями щодо штрихкоду марки акцизного податку на фіскальному чеку:

  • Як коректно вводити цифрове значення штрихкоду марки акцизного податку у фіскальному чеку? 
  • Що робити ФОП, якщо розробник програмного забезпечення до 01.10.2021 року не забезпечить технічну можливість введення цифрового значення штрихкоду марки акцизного податку на чеку?
  • Як вводити цифрове значення штрихкоду марки акцизного податку при продажі коктейлю, що містить декілька різновидів алкогольних напоїв?
  • Цифрове значення штрихкоду марки акцизного податку алкогольного напою якої з пляшок слід вносити до чеку при змішуванні одного і того самого алкогольного напою з різних пляшок при приготуванні коктейлю або при здійсненні продажу алкоголю на розлив?
  • Чи потрібно вказувати цифрове значення штрихкоду марки акцизного податку алкогольного напою, що повторно використовується при виготовленні коктейлів після відкупорювання пляшки відповідного алкогольного напою?
  • Чи несе відповідальність СГ у випадках внесення ним штрихкодів марки акцизного податку не всіх алкогольних напоїв, що входять до складу коктейлю? 

 

Штрихкод акцизної марки – новий реквізит фіскального чека

Податківці відповіли, що цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої, який зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством (рядок 9) — це новий реквізит фіскального касового чека. Ми писали про це тут.

Далі вони пишуть, що для підакцизної групи товарів встановлено особливий режим програмування, який не передбачає можливості використовувати назву однорідної групи (горілка, вино, сигарети, тощо), а вимагає зазначати в чеках РРО/ПРРО, які супроводжують продаж таких товарів, саме найменування конкретної одиниці підакцизного товару. Крім того, у чеку має бути їх УКТ ЗЕД, ціна та кількість, а також реквізити марки акцизного податку. Останні відображають:

  • методом ручного введення – для РРО, що не можуть бути доопрацьовані або використовуються без сканеру;
  • сканування штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.

На дату коментованої ІПК Закон про РРО ще не передбачав обов’язку для суб’єктів господарювання при реєстрації розрахункових операцій зазначати у розрахункових документах цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої. Тобто обов’язок зазначати цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої було визначено лише Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим Наказом Мінфіну від 21.01.2016 р. №13. Ми писали про це у вищезазначеній публікації.

Проте з 1 січня 2022 року набрали чинності зміни до п. 11 ст. 3 Закону про РРО, внесені Законом №1914. Тепер Законом про РРО визначено, що СГ зобов’язані проводити розрахункові операції через РРО та/або через ПРРО для підакцизних товарів з використанням режиму програмування зі зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.

Цю зміну ми коментували тут.

 

Штрихкод акцизної марки при продажу алкоголю в коктейлях та на розлив

При програмуванні алкогольної продукції, що використовують у приготуванні коктейлів, слід забезпечити введення даних/сканування марки акцизного податку для відображення її реквізитів у розрахунковому документі при її відкупорюванні, в межах першого відкриття (відкорковування, відкупорювання) для приготування першої порції коктейлю або продажу на розлив

У коментованій ІПК податківці наводять такий приклад. Якщо клієнт купує коктейль «Піранья» у складі якого горілка «Аbsolut» 0,04 л, маркована маркою акцизного податку AAYY0001, та шоколадний лікер «Baileys», маркований маркою акцизного податку AAYY0002 – 0,03 л, то відображення у фіскальному чеку, при першому відкритті алкогольних напоїв, має вигляд:

2208906900

Коктейль «Піранья» 

1*150 = 150,0

Акцизні марки: AAYY0001 AAYY0002

Як ми бачимо у цьому прикладі, в чеку зазначено дві акцизні марки, оскільки для приготування цього коктейлю було відкорковано дві пляшки. У прикладі показано два різних алкогольні напої, які входять до складу коктейля.

Проте такий самий алгоритм буде і при змішуванні одного і того самого алкогольного напою з різних пляшок, адже різні пляшки мають різні марки, а отже й різні шрихкоди.

На питання «чи потрібно вказувати цифрове значення штрихкоду марки акцизного податку алкогольного напою, що повторно використовується при виготовленні коктейлів після відкупорювання пляшки відповідного алкогольного напою?» податківці прямо не відповіли. З формулювань «в межах першого відкриття (відкорковування, відкупорювання)», «для приготування першої порції коктейлю або продажу на розлив» робимо висновок, що раз штрихкод акцизної марки зазначається у чеку тільки при першому відкритті пляшки, то при повторному використанні тієї ж пляшки для приготування коктейлів або продажу на розлив штрихкод акцизної марки вже не зазначається.

Питання щодо зазначення штрихкодів акцизних марок при приготуванні коктейлів або продажу на розлив ми коментували тут.

Досі залишається відкритим питання, за якою методикою контролери будуть ідентифікувати наступні продажі алкоголю на розлив без штрихкодів, які вже були проскановані при першому використанні пляшки (немає порушення) від продажу пляшок алкоголю без сканування штрихкоду (є порушення).

 

Відповідальність за незазначення штрихкоду акцизної марки в чеках

Одним із заданих питань було питання про те, чи несе відповідальність СГ у випадках внесення ним штрихкодів марки акцизного податку не всіх алкогольних напоїв, що входять до складу коктейлю.

Оскільки податківці готували цю відповідь без врахування змін, внесених Законом №1914, вони відповіли, що з 1 жовтня 2021 року підстав для застосування штрафних (фінансових) санкцій за видачу розрахункового документа без зазначення цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої не виникне до внесення відповідних змін у законодавстві. І ось станом на даний момент зміни вже внесено і обов’язок існує з 1 січня 2022 року.

У цій публікації ми коментували зміни, внесені Законом №1914 до Закону про РРО і зазначили, що у період з 1 жовтня 2021 року по 1 січня 2022 року підстав для застосування штрафних (фінансових) санкцій за видачу чека без зазначення цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої у податкових органів не було. 

З 1 січня 2022 року вже є обов’язок зазначати в чеку штрихкод акцизної марки. Отже, і ДПС вже має право штрафувати за невиконання цього обов’язку.

З 1 січня 2022 року розміри штрафів становлять (п. 1 ст. 17 Закону про РРО):

  • 100% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
  • 150% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) –  за кожне наступне вчинене порушення.

***

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»