• Посилання скопійовано

Скасування реєстрації РРО: коли та як здійснюється?

Коли проводиться скасування реєстрації РРО? Які документи потрібно подати для цього? Скільки часу триває скасування реєстрації РРО у ДПС?

Скасування реєстрації РРО: коли та як здійснюється?

Коли проводиться скасування реєстрації РРО?

Скасування реєстрації РРО відбувається у випадках, коли:

  1. суб’єктом господарювання подано заяву про скасування реєстрації РРО за формою №4-РРО;
  2. вичерпано строк служби РРО, вказаний у реєстрі екземплярів реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр екземплярів РРО) або у паспорті (формулярі) РРО, який не включений до Реєстру екземплярів РРО та був зареєстрований у контролюючому органі до створення Реєстру екземплярів РРО;
  3. закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО;
  4. РРО застосовується не за сферою застосування, визначеною Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр РРО);
  5. виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Реєстру РРО;
  6. установчі документи суб’єкта господарювання згідно із судовим рішенням визнано недійсними;
  7. наявне судове рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання – банкрута;
  8. наявне судове рішення щодо припинення суб’єкта господарювання, що не пов’язане з банкрутством;
  9. суб’єкт господарювання – фізична особа – підприємець помер, а також у разі оголошення такої особи померлою, визнання недієздатною або безвісно відсутньою, обмеження її цивільної дієздатності;
  10. в контролюючих органах наявні відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань щодо державної реєстрації припинення суб’єкта господарювання;
  11. викрадено РРО;
  12. змінено власника РРО;
  13. щодо господарської одиниці, де використовується РРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ПКУ як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання (повідомлення за ф. №20-ОПП);
  14. суб’єкт господарювання у зв’язку із застосуванням програмного РРО вирішив відмовитись від застосування РРО, строк служби якого не закінчився.

 

Порядок скасування 

Відповідно до п. 3 глави 4 розд. II Порядку реєстрації та застосування РРО заяву про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операції за ф. №4-РРО (додаток 4 до Порядку) суб’єкт господарювання або представник суб’єкта господарювання подає до ДПС за ідентифікатором форми J/F1313605 за місцем реєстрації РРО.

Перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно розпломбувати в Центрі сервісного обслуговування, з яким суб’єктом господарювання укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Разом із заявою про скасування реєстрації суб’єкт господарювання надає реєстраційне посвідчення.

Процедура розпломбування РРО в ЦСО за можливості проводиться і для РРО, щодо яких контролюючим органом прийнято рішення про примусове скасування реєстрації.

У разі викрадення РРО для скасування його реєстрації суб’єкт господарювання разом із заявою про скасування реєстрації надає копію відповідного документа органу поліції.

Скасування реєстрації РРО передбачає одночасне скасування Книги обліку розрахункових операцій, що зареєстрована на такий РРО у порядку, визначеному главою 3 розд. ІІ Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого Наказом №547.

 

Строки прийняття рішення ДПС щодо скасування 

Згідно з п. 4 глави 4 розд. II Порядку посадова особа контролюючого органу протягом п’яти календарних днів з дня отримання заяви про скасування реєстрації та реєстраційного посвідчення за наявності довідки про опломбування з відміткою про розпломбування РРО, надісланої ЦСО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО, або у разі прийняття рішення контролюючого органу про скасування реєстрації РРО проводить скасування реєстрації РРО шляхом внесення реєстраційного запису до інформаційно-комунікаційної системи ДПС та надає (надсилає) суб’єкту господарювання довідку про скасування реєстрації, що засвідчує скасування реєстрації РРО.

Скасування реєстрації РРО проводиться контролюючим органом не пізніше двох робочих днів з дня настання терміну виведення з експлуатації РРО.

 

Нюанси подання заяви

У заяві про скасування реєстрації зазначають спосіб отримання довідки про скасування реєстрації РРО за ф. №6-РРО, наведеною у додатку 6 до Порядку за ідентифікатором форми J/F1413705 (поштою або безпосередньо в контролюючому органі) або її копії (електронною поштою), в Електронному кабінеті.

Для додавання реєстраційного посвідчення до заяви про скасування реєстрації в Електронному кабінеті необхідно:

  • у приватній частині Електронного кабінету увійти в розділ «Введення звітності» та натиснути на кнопку «+ Створити»;
  • у переліку документів для створення обрати «Заява про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій за формою №4-РРО»;
  • під кнопкою «+ Створити» поставити позначку (J/F1360102) «Документ довільного формату», після чого натиснути кнопку «+ Створити»;
  • у верхній частині створеної та відкритої заяви за формою №4-РРО біля надпису «Головний документ» натиснути на вкладку «Додатки» та обрати (J/F1360102) «Документ довільного формату»;
  • заповнити обов’язкові поля форми таким чином:
    • номер – порядковий номер документа, що додається;
    • назва документа – «реєстраційне посвідчення»; 
    • номер документа – номер реєстраційного посвідчення;
    • дата документа – дата видачі реєстраційного посвідчення;
    • у поле «Найменування файлу документа» форми необхідно додати електронну версію реєстраційного посвідчення у форматі PDF, або PNG, або JPG.

 

Чи скасовувати реєстрацію РРО у разі застосування ПРРО?

Реєстрація РРО діє до дати скасування реєстрації РРО, що відбувається у випадках, коли, зокрема, суб’єкт господарювання у зв’язку із застосуванням ПРРО вирішив відмовитись від застосування РРО, строк служби якого не закінчився.

Законодавчо не передбачено обмежень на використання поряд з РРО також і ПРРО. Суб’єкт господарювання може самостійно обрати для використання РРО або ПРРО.

Якщо суб’єкт господарювання приймає рішення замість РРО використовувати ПРРО, то при переході на ПРРО скасовується реєстрація РРО.

 

Як визначити строк служби РРО?

Строк служби РРО – строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність РРО, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів. Строк служби реєстраторів розрахункових операцій встановлює виробник цієї продукції.

Після закінчення строку служби апарата виробник не гарантує подальшого функціонування складових частин, а отже, РРО загалом. І не гарантує збереження інформації у фіскальній пам’яті такого апарата.

При визначенні строку служби РРО слід керуватися нормою щодо семирічного терміну з моменту введення в експлуатацію, але не більше дев’яти років від дати випуску. Про це ми писали тут.  

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»