
Податківці у підкатегорії 109.10 ЗІР відповіли, що згідно з п. 13 ст. 1 Закону України від 30 червня 2021 року №1591-ІХ «Про платіжні послуги» із змінами та доповненнями електронний платіжний засіб – це платіжний інструмент, реалізований на будь-якому носії, що містить в електронній формі дані, необхідні для ініціювання платіжної операції та/або здійснення інших операцій, визначених договором з емітентом.
Закон України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон №265) є спеціальним законом, який поширює свою дію на готівкові та безготівкові розрахунки у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО (далі – ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом №265 та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.
Зокрема, форму та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 із змінами та доповненнями (далі – Положення №13).
Пунктом 2 розд. ІІ Положення №13 встановлено обов’язкові реквізити, які має містити фіскальний чек. При цьому Положення №13 однаково поширює свою дію як на розрахункові документи, що створюються РРО, так і ПРРО.
Відповідно до п. 4 розд. ІІ Положення №13, рядки 12 – 17 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків лише з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) та платіжного термінала, з’єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО, незалежно від його виду (РРО чи ПРРО) або сфери призначення.
Водночас законодавcтвом не встановлено обов’язку з’єднувати або поєднувати РРО/ПРРО та POS-термінали.
При цьому принципово важливим є факт, що платіжні сервіси також приймають платіжні інструкції користувачів на виконання платіжних операцій з використанням банківських (платіжних) карток у межах надання платіжних послуг як окремого виду господарської діяльності тa забезпечують розпорядження покупця щодо переказу коштів зі свого рахунку і без використання платіжних терміналів.
Враховуючи вищевикладене, у разі проведення розрахунків за допомогою сервісу еквайрингу без використання платіжного термінала відсутні обставини, що супроводжують обов’язок друкувати рядки 12 – 17 фіскального чека, а удосконалення програмного забезпечення РРО/ПРРО та/або наявність можливості зазначати такі реквізити методом введення вручну не призводить до виникнення обов’язку друкувати рядки 12 – 17 фіскального чека під час створення кожного розрахункового документа.
2. Якщо POS-термінал та РРО/ПРРО у процесі обробки інформації не взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних, інформація для рядків 12 – 17 не може бути отримана від POS-термінала. Ручне заповнення цих рядків не передбачене Положенням №13.
3. Якщо POS-термінал не використовується (наприклад, у разі застосування інтернет-еквайрингу), рядки 12 – 17 чека не заповнюються.
***
Читайте також: