• Посилання скопійовано

Контроль за місцями для куріння — чергова плутанина у законах

Лист Держспоживстандарту від 28.11.2011 р. №8372-8-11/16

Нагадаємо, що відповідно до ст. 13 Закону України від 22.09.2005 р. №2899-IV «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається з графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено!».

А у спеціально відведених для куріння місцях розміщується наочна інформація, яка складається з відповідного графічного знака та тексту такого змісту: «Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров’ю!».

У закладах громадського харчування відводиться не менше 50 відсотків площі торгових залів для обслуговування осіб, які не курять. Причому обов’язок щодо відведення спеціальних місць для куріння, обладнаних витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також щодо розміщення зазначеної наочної інформації покладено на власників або орендарів відповідних споруд, окремих приміщень.

Аналогічні вимоги наведено й у ст. 15-2 Закону України від 19.12.95 р. №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Держспоживстандарт нагадує, що застосування штрафних санкцій за порушення наведених вимог Закону №2899 належить до повноважень Комітету.

Спробуємо з′ясувати, що передбачено чинним законодавством стосовно обладнання витяжками та розміщення наочних табличок і графічних знаків у спеціальних місцях для куріння та місцях, де куріння заборонено.

Отже, якщо вже ми говоримо про розміщення наочної інформації та обладнання витяжками спеціальних місць для куріння, то спробуємо поставити собі кілька запитань та знайти на них відповіді.

Запитання 1. Яка відповідальність за це передбачена?Відповідь буде неоднозначною, бо якщо штрафи накладають податкові органи, то штраф становитиме 3400 грн (абз. 9 ч.2 ст. 17 Закону №481). Якщо штрафи накладатиме Держспоживстандарт, — штраф буде від 1000 грн до 10 000 грн (абз. 11 ч. 2 ст. 20 Закону №2899). Вибираймо контролюючий орган?

Запитання 2. Чи нестиме відповідальність СПД, якщо місця для куріння взагалі не відведено у зв’язку з відсутністю відповідної кількості площі? У цьому випадку, на нашу думку, непокоїтися за будь-які штрафи не варто. По-перше, відповідальність встановлено за необладнання місць для куріння та нерозміщення наочної інформації. По-друге, саму відповідальність, скажімо, судові органи розуміють так: «…позивачем прийнято рішення про заборону куріння у приміщенні кафе з огляду на відсутність технічної можливості виділення місць для куріння в кафе. У зв’язку з цим заборона на куріння поширюється на все приміщення кафе, а інформація про заборону куріння у вигляді табличок із текстом «не палити», «у нас не палять» розміщена на дверях закладу і в середині приміщення кафе, яка постійно там перебуває, в тому числі і в день проведення перевірки...» (Ухвала Вінницького апеляційного адмінсуду від 26.05.2011 р. Справа №2-а-7532/10/2270).

Запитання 3. В якому місці має бути розміщена наочна інформація, якщо курити дозволено лише на літньому майданчику, розташованому біля кафе/бару (у зв’язку з відсутністю необхідної площі безпосередньо у приміщенні такого кафе/бару)? Знову ж таки звертаючись до судової практики, бачимо, що ст. 17 Закону №481 не передбачає поділу порушення на необладнання спеціально відведених для куріння місць і нерозміщення наочної інформації заборони куріння на окремі правопорушення (Ухвала Київського апеляційного адмінсуду від 24.02.2011 р. Справа №2а-17221/10/2670). Тож, оскільки йдеться про дозвіл курити лише на літньому майданчику, виконувати вимогу щодо розміщення наочної інформації «Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров’ю!», у принципі, не потрібно. Хоча від розміщення наочної інформації «Курити заборонено!» у приміщенні кафе/бару закон для таких випадків не звільняє.

Автор: Канарьова Наталія

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»