10 листопада, Верховна Рада прийняла:
- Закон "Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо окремих питань накладення арешту на майно з метою усунення корупційних ризиків при його застосуванні" (законопроект №2540а).
Законодавчим актом удосконалено положення Кримінального процесуального кодексу щодо накладення та підстав арешту майна, відшкодування шкоди, завданої протиправними діями підозрюваного, обвинуваченого, унеможливлення недобросовісного використання наявних законодавчих механізмів для уникнення конфіскації майна, спеціальної конфіскації або відшкодування завданої шкоди, у т.ч. у разі задоволення цивільного позову, забезпечення застосування заходів кримінально-правового характеру до юридичної особи, а також підвищення ефективності проведення спеціального досудового розслідування.
- Закон "Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо виконання рекомендацій Європейського Союзу з виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України стосовно уточнення підслідності органів досудового розслідування" (проект №2542а)
Документ розподіляє розслідування кримінальних справ між різними правоохоронними органами. У ньому врахована низка рекомендацій Єврокомісії, зокрема – про ліквідацію дублювання підслідності, про ліквідацію альтернативної підслідності щодо терористичних злочинів (ними займатиметься СБУ), а також обмеження СБУ повноваженнями щодо розслідування злочинів проти нацбезпеки і терористичних злочинів.
- Закон "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо вдосконалення інституту спеціальної конфіскації з метою усунення корупційних ризиків при її застосуванні" (проект №2541а)
Згідно зі змінами, "гроші, цінності, в тому числі кошти, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, інше майно, зазначені в цій статті, передані особою, яка вчинила злочин, передбачений цим Кодексом, третій особі, яка отримала чи придбала у підозрюваної, обвинуваченої чи засудженої особи майно, одержане злочинним шляхом, у випадках, передбачених частиною першою статті 96-1 цього Кодексу, безоплатно або в обмін, на суму, значно нижчу ринкової вартості, або знала чи повинна були знати, що мета такої передачі - уникнення конфіскації або спеціальної конфіскації, підлягає спеціальній конфіскації.
Вищезазначені відомості щодо третьої особи повинні бути встановлені в судовому порядку на підставі достатності доказів.
Спеціальна конфіскація не може бути застосована до майна, яке перебуває у власності добросовісного набувача".
- Закону "Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України (щодо негайного розгляду судами позовів про примусове видворення або щодо затримання з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення іноземців та осіб без громадянства або забезпечення передачі іноземців та осіб без громадянства відповідно до міжнародних договорів про реадмісію)" (законопроект 3154)
Законопроектом пропонується передбачити негайний розгляд місцевими загальними судами як адміністративними судами адміністративних справ про примусове видворення або щодо затримання з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення іноземців та осіб без громадянства.
12 листопада Верховна Рада ухвалила:
- Закон "Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо гармонізації законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації із правом Європейського Союзу" (законопроект №3442). Докладніше про це тут >>>