З 1 січня 2019 року (крім ряду положень) набуде чинності Закон №2621, який було ухвалено 22 листопада.
Законом, зокрема, до головних розпорядників бюджетних коштів віднесено і вищі спеціалізовані суди (нагадаємо, тривають добори суддів до Вищого суду з питань інтелектуальної власності та Вищого антикорупційного суду).
Також визначається, що на реалізацію проектів - переможців "Всеукраїнського громадського бюджету" може бути направлено не більше 10 % коштів державного фонду регіонального розвитку.
По-новому розподіляються доходи держбюджету, за рахунок яких формується державний дорожній фонд. Так, за виключенням виплат державних боргів на розвиток мережі та утримання автодоріг загального користування, 60% коштів фонду спрямують на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення (з них не менше 5% - на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання штучних споруд); 35% спрямують на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (у вигляді субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам) (з них не менше 5% - на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання штучних споруд); 5% - підуть на фінансування заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм.
До доходів загального фонду Державного бюджету включатимуть:
- 37% (зараз - 50%) рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування;
- 70% (зараз - 75%) рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.
Своєю чергою, спеціальний фонд Держбюджету в частині доходів формуватиметься в тому числі за рахунок:
- 26% рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування;
- 50% надходжень від адміністративних штрафів за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі.
Також передбачено, що частина коштів спецфонду направлятиметься на:
- ведення лісового і мисливського господарства, охорону і захист лісів в лісовому фонді;
- розбудову, відновлення та експлуатацію системи фіксації правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі.
Зміни стосуються і ПДФО: визначено, що податок, нарахований податковим агентом або фізичною особою, яка отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), сплачується таким податковим агентом або такою фізичною особою до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису).
У Державному бюджеті України можуть передбачатися такі трансферти місцевим бюджетам як субвенція на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами. Визначено, що така субвенція спрямовується на надання державної підтримки для здобуття освіти дітьми сліпими та із зниженим зором, глухими та із зниженим слухом, з тяжкими порушеннями мовлення, із затримкою психічного розвитку, з порушеннями опорно-рухового апарату, з порушенням інтелектуального розвитку, із складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами аутичного спектра) у закладах та установах освіти. За рахунок субвенції здійснюються видатки на оплату праці фахівців, придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, оснащення кабінетів та ресурсних кімнат.
З державного бюджету місцевим бюджетам надаються субвенції на надання пільг та житлових субсидій населенню.
Зазначимо, що з 27 грудня діють зміни, передбачені цим Законом в частині доступу Мінфіна до реєстрів і банківської таємниці для верифікації пільг, субсидій і пенсій.
***