• Посилання скопійовано

Які закони для боротьби з коронавірусом прийняла ВРУ 30 березня?

Чотири нові закони прийняла Верховна Рада сьогодні, 30 березня, на позачерговому засіданні

Які закони для боротьби з коронавірусом прийняла ВРУ 30 березня?

У зв’язку з вимогою Президента України 30 березня 2020 року відбулося позачергове засіданні Верховної Ради. За його результатами було прийнято чотири закони:

 

  1. Законопроект №3275 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)" (прийнято в цілому)

Документ розроблено з метою актуалізації, вдосконалення  правових відносин у багатьох сферах життєдіяльності, які зазнали змін у зв’язку із  поширенням коронавірусу COVID-19. Ним передбачено внесення змін у понад три десятки нормативно-правових актів (в тому числі ПКУ, КЗпП, ЦКУ, ГКУ, Закон про бухоблік, Закон про ЄСВ тощо).

Серед новацій, внесених Законом, - підвищення лімітів для «єдинників», гнучкий режим роботи та допомога по частковому безробіттю на час карантину, відтермінування подання звітів, статистичної інформації тощо. Більше про зміни читайте тут.

Закон набере чинності з дня його опублікування. 

 

2. Законопроект №3271 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо криміналізації вивезення (пересилання) через митний кордон України товарів протиепідемічного призначення" (прийнято в цілому).

Законопроект спрямований на запобігання незаконному вивезенню (пересиланню) через митний кордон України товарів протиепідемічного призначення, експорт яких підлягає ліцензуванню. Зокрема, пропонується:

  • встановити кримінальну відповідальність за вивезення (пересилання) у значному або великому розмірах через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю товарів протиепідемічного призначення, експорт яких підлягає ліцензуванню, або вивезення (пересилання) яких громадянами за межі митної території України не допускається;
  • здійснення досудового розслідування злочину, передбаченого статтею 2012 КК в редакції проекту Закону, віднести до компетенції слідчих органів безпеки.

Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування. 

 

3. Законопроект №3268 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення лікування коронавірусної хвороби (COVID-19)" (прийнято в цілому)

Законом дозволено застосування незареєстрованих в Україні лікарських засобів, які рекомендовані офіційним органом США, країн - членів Європейського Союзу, Великобританії, Швейцарської Конфедерації, Австралії, Ізраїлю, Канади, Китайської народної республіки, Японії для лікування коронавірусної хвороби (COVID-19) у відповідній країні, а також зареєстрованих лікарських засобів за показаннями, які не визначені інструкцією для медичного застосування, за умови наявності доведеної ефективності щодо лікування коронавірусної хвороби (COVID-19) та/або, якщо ці лікарські засоби рекомендовані офіційним органом однієї із зазначених вище країн для лікування коронавірусної хвороби (COVID-19) у відповідній країні.

Цей Закон набере чинності з дня його опублікування та діятиме протягом трьох місяців з дня опублікування.

 

4. Законопроект №3276 "Про внесення зміни до розділу XI "Перехідні положення" Кримінального процесуального кодексу України щодо особливостей судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні та розгляду окремих питань під час судового провадження на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID 19)" (прийнято за основу)

Законопроектом пропонується тимчасово, на період карантину, встановити особливості судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальних провадженнях та розгляду окремих питань під час судового провадження. Зокрема:

  • у разі неможливості визначити слідчого суддю у відповідному суді (крім Вищого антикорупційного суду), місцевий суд вносить вмотивоване подання про передачу клопотання, яке має розглядатися слідчим суддею, для розгляду до іншого суду в межах юрисдикції одного суду апеляційної інстанції або до суду в межах юрисдикції різних апеляційних судів;
  • у разі неможливості суддею (колегією суддів) розглянути клопотання про обрання або продовження запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою (крім клопотання поданого на розгляд до Вищого антикорупційного суду), воно може бути передано на розгляд до іншого судді або розглянуто головуючим чи іншим суддею зі складу колегії суддів, якщо справа розглядається колегіально, або може бути передано для розгляду до іншого суду (визначеного судом апеляційної інстанції або головою Касаційного кримінального суду Верховного Суду);
  • судове засідання на досудовій і судовій стадії кримінального провадження за рішенням суду може проходити у режимі відеоконференції (крім розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою). Між тим, клопотання про продовження строку тримання під вартою у режимі відеоконференції може бути розглянуто слідчим суддею (судом), виключно якщо підозрюваний (обвинувачений) проти цього не заперечуватиме;
  • сторону обвинувачення зобов’язано клопотання про продовження строку тримання під вартою подавати не пізніше ніж за десять днів до закінчення дії попередньої ухвали про тримання під вартою.

Участь захисника у судовому засіданні на час карантину забезпечується відповідно до вимог чинного КПК.

Цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

 

Які закони "провалили" на цьому засіданні?

Законопроект №3279 "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" (про нього читайте тут) не набрав необхідної кількості голосів (223 «за») і наступним голосуванням був направлений на доопрацювання у профільний комітет. Народні депутати прийняли рішення удвічі скоротити термін подачі альтернативних законопроектів.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»