• Посилання скопійовано

Використання патріотичної тематики під час реєстрації ТМ та у рекламі планують обмежити

У зв’язку з необхідністю перешкодити експлуатації у комерційних цілях подій, під час яких загинули люди, унеможливити випадки використання інших чутливих назв, образів та знаків, пов’язаних з опором російській агресії, зареєстровано у ВРУ законопроєкт №9128

Використання патріотичної тематики під час реєстрації ТМ та у рекламі планують обмежити

20 березня у ВРУ зареєстровано проєкт Закону №9128 «Про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження використання патріотичної тематики при реєстрації торговельних марок та в рекламі».

У разі прийняття він набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

 

Чому виникла така ініціатива?

Як зазначено у пояснювальній записці, останнім часом спостерігається експлуатація військово-патріотичної тематики у комерційних цілях. Йдеться не лише про те, що мотивуючий патріотичний контент «копіюється» у сферу роздрібних продажів. Прикро, що в маркетингових комунікаціях виробники споживчих товарів та послуг вдаються до недоречного використання трагічних подій війни, назв постраждалих міст, патріотичних закликів і військових вітань. Йдеться про реєстрацію торговельних марок алкогольних напоїв, продуктів харчування, інших товарів (ТМ Героїчна Буча Комбуча зі смаком цитрусу, насіння редису «Азовсталь» та інші приклади), назви акцій для клієнтів, слогани реклами, які застосовують чи обігрують воєнну тематику у необережний, а подеколи і просто у неприпустимий спосіб.

На жаль, у таких випадках професійна етика часто не спрацьовує, щоби виставити необхідні бар’єри під час прийняття рішень про назви товарів чи запуск рекламних кампаній, знижок, акцій з використанням понять, подій і назв, які мають трагічну конотацію або потребують особливої шани.

Крім того, законодавство не забороняє реєструвати торговельні марки з використанням назв міст-героїв чи видатних битв, інших символів стійкості українських воїнів та опору громад, а так само не забороняє їх використання в комерційній рекламі.

Ця проблема, як зауважують законотворці, глибоко хвилює суспільство, медіа-спільноту та експертні кола. Зокрема, низкою громадських організацій поширено Заяву про неприпустимість експлуатації тем війни в Україні в комерційній рекламі та маркетингу, що відображає суспільну потребу протидіяти зловживанню правами на рекламу та на реєстрацію торговельних марок із використанням військово-патріотичної символіки.

У зв’язку з необхідністю перешкодити експлуатації у комерційних цілях подій,під час яких загинули люди, унеможливити випадки використання інших чутливих назв, образів та знаків, пов’язаних з опором російській агресії, й підготовлено вищезазначений законопроєкт.

 

Що пропонується?

Законопроєктом пропонується внести зміни до статті 6 Закону «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» та до статті 8 Закону «Про рекламу», якими:

1) встановити, що не можуть одержати правову охорону та не можуть бути зареєстровані як торговельні марки позначення, що:

  • відтворюють повністю чи частково назви подій, пов’язаних зі здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
  • відтворюють назви населених пунктів та місцевостей, постраждалих унаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх частин), що є загальновизнаними символами стійкості та героїзму Українського народу (крім випадків використання таких назв в адресах, а також реклами торговельних марок, зареєстрованих до 24 лютого 2022 року);
  • містять згадування бойових дій та військових операцій, за можливості їх ідентифікації на місцевості, пов’язаних зі здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
  • відтворюють найменування виробників, назв типів і видів озброєння, військової і спеціальної техніки;
  • відтворюють назви родів військ, військових підрозділів Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів);
  • відтворюють привітання, які визначені законодавством як офіційні для Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань;

2) заборонити розповсюджувати рекламу товарів, робіт і послуг з використанням:

  • назв подій, пов’язаних зі здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
  • назв населених пунктів та місцевостей, постраждалих унаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх частин), що є загальновизнаними символами стійкості та героїзму Українського народу (крім випадків використання таких назв в адресах, а також реклами торговельних марок, зареєстрованих до 24 лютого 2022 року);
  • згадувань бойових дій та військових операцій, за можливості їх ідентифікації на місцевості, пов’язаних зі здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
  • імен військовослужбовців Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів), а також цивільних осіб, які брали участь у здійсненні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
  • найменування виробників, назв типів і видів озброєння, військової і спеціальної техніки;
  • назв родів військ, військових підрозділів Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів);
  • привітань, які визначені законодавством як офіційні для Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань.

3) передбачити, що зазначені обмеження не поширюються на рекламу кіно-, відео- та видавничої продукції, присвяченої висвітленню подій, пов’язаних зі здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»