• Посилання скопійовано

Ліцензування послуг з надання доступу до мережі Інтернет: вплив на податковий статус інтернет-провайдера

Якщо Інтернет провайдери та оператори не перейдуть на загальну систему оподаткування добровільно, то це станеться в примусовому порядку

Ліцензування послуг з надання доступу до мережі Інтернет: вплив на податковий статус інтернет-провайдера

1. Послуги з доступу до мережі Інтернет ліцензуються з 22 травня 2014 року

Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та процесуальних законів щодо додаткових заходів захисту безпеки громадян» від 16.01.2014 № 721-VII (далі – Закон №721-VII) серед іншого передбачає, що ліцензуванню відтепер буде підлягати діяльність з надання послуг доступу до мережі Інтернет (відповідні зміни внесені у ст. 42 Закону України «Про телекомунікації»).

З огляду на це, Перехідними положеннями Закону №721-VII передбачається обов’язок операторів та провайдерів, які здійснюють діяльність у сфері телекомунікацій у виді надання послуг доступу до мережі Інтернет, протягом трьох місяців з дня набрання чинності зазначеним Законом отримати відповідну ліцензію або ж припинити відповідну діяльність. При цьому робиться примітка, що зазначені особи протягом тримісячного строку не можуть бути притягнуті до відповідальності за здійснення такого виду діяльності без ліцензії.

Проте отриманням відповідної ліцензії проблеми для провайдерів і операторів не обмежуються, принаймні для тих з них, які перебувають на спрощеній системі оподаткування.

2. Наслідки ліцензування для платників єдиного податку

Яка відомо, до прийняття Закону №721 всі Інтернет-провайдери могли перебувати на спрощеній системі оподаткування, про що нами свого часу надавалось детальне роз’яснення та робились відповідні публікації. Але із введенням ліцензування змінюються також і податкові правила для провайдерів, про що поговоримо далі. 

Як відомо підпунктом 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлюється, що не можуть бути платниками єдиного податку суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність з надання послуг зв'язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню).

Зрозуміло, що з моменту введення обов’язкового ліцензування послуг доступу до Інтернет, всі Інтернет-провайдери втрачають право перебування на спрощеній системі оподаткування. 

З огляду на це, до 22 травня 2014 року усім Інтернет-провайдерам необхідно перейти на загальну систему оподаткування. В іншому випадку такий перехід буде примусовим та потягне накладення додаткових штрафних санкцій.

3. Як перейти на загальну систему оподаткування?

Для переходу із спрощеної на загальну систему оподаткування необхідно, передусім, подати до місцевої податкової відповідну заяву. Слід врахувати, що така заява може подаватись не пізніше ніж за 10 днів до початку нового календарного кварталу (підпункт 298.2.1 пункту 298.2 статті 298 Податкового кодексу).

Отже, кінцевим строком для подання такої заяви є 20 березня 2014 року.

Форма та порядок подання заяви встановлена наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 №1675.

4. Провайдер не перейшов добровільно на спрощену систему оподаткування: які наслідки?

У випадку, якщо Інтернет провайдери та оператори не перейдуть на загальну систему оподаткування добровільно, то це станеться в примусовому порядку.

Статтею 298 Кодексу встановлений обов’язок платника єдиного податку перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у випадку здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування – за таких обставин перехід відбувається з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

При цьому ставка єдиного податку для платників єдиного податку 3 і 5 групи встановлюється у розмірі 15 відсотків до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

Відповідно до статті 293 ПКУ до аналогічних доходів платників 4 і 6 групи ставка податку встановлюються у подвійному розмірі ставок, визначених пунктом 293.3 ст. 293 ПКУ. Тобто для платників 4-ї групи ставка складатиме 6 відсотків відповідного доходу (при окремій сплаті ПДВ) та 10 відсотків (у разі включення ПДВ до єдиного податку); для платників 6-ї групи 10 відсотків доходу (при окремій сплаті ПДВ) та 14 відсотків (у разі включення ПДВ до єдиного податку).

Віта Форсюк
Старший юрист юридичної компанії Jurimex

Джерело: ЮК Jurimex

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Ліцензії і дозволи»