Держпродспоживслужба у рамках програми Світового банку у 2020 році планує почати впроваджувати проект з видачі міжнародних ветеринарних сертифікатів на експорт.
Про це повідомила т. в. о. Голови Держпродспоживслужби Ольга Шевченко під час прес-конференції з нагоди презентації електронної системи видачі ветеринарних документів та надання адміністративних послуг – Єдиний державний реєстр ветеринарних документів.
Вона пояснила, що це дозволить бізнесу зекономити час і кошти, які витрачаються на оформлення таких документів: «Часто наш бізнес стикається з тим, що при технічних помилках в документах дуже часто машини з вантажем повертаються з кордону. Крім того, деякі країни вимагають оформлення сертифікатів з перекладом на їхні мови, а це значно ускладнює ведення бізнесу і передбачає витрачання додаткових коштів».
З наступного року, зауважила вона, видача міжнародних ветеринарних документів відбуватиметься через електронну систему, яка, зокрема, передбачиме можливість переклад різними мовами для тих країн, які цього потребують. «Це, відповідно потребуватиме ресурсів з нашого боку в частині постійного відстеження законодавства інших країн, але ми готові на це йти, аби система спрацювала. Бо це імідж держави», – заявила т. в. о. Голови Держпродспоживслужби.
У свою чергу директор Державного підприємства «Агентство з ідентифікації та реєстрації тварин» Ігор Клименок повідомив, що цим плани Держпродспоживслужби з діджиталізації не обмежуються.
«У 2020 році будуть створені електронні кабінети для суб’єктів господарювання, які займаються тваринництвом. Ідея полягає в тому, щоб функціонування всіх документів зводилося в одну систему. Це спростить проходження самої процедури видачі документів. Якщо суб’єкт господарювання зможе самостійно заповнювати інформаційні сторінки – це зменшить час заповнення відповідних граф інспекторами Держпродспоживслужби», – наголосив Ігор Клименок.
За його словами, будь-який зареєстрований суб’єкт господарювання через особистий кабінет матиме доступ до всіх баз даних. Це дозволить забезпечити прозорість, спростить аналіз роботи та пришвидшить прийняття рішення, а також забезпечить економію коштів.
«Достатньо оформити одну заявку через особистий кабінет, щоб інспектор розумів, який вантаж буде відправлятися. Це дозволить швидше і якісніше обробити всі ветеринарні документи», – повідомив Ігор Клименок.
Також він зазначив, що у персональний кабінет акумулюватиметься інформація зі всіх джерел, які є, та будуть створені в майбутньому: Єдиного державного реєстру тварин, Єдиного державного реєстру ветеринарних документів, інспекційної системи і системи ветконтролю.
«Вони будуть об’єднуватись в одну інформаційну систему, де суб’єкт господарювання може аналізувати дані та готувати запити. Відмови в видачі ветеринарних документів зведуться до нуля. Тому що при формуванні заявки система буде попереджати про необхідні документи, які мають бути в суб’єкта господарювання, щоб отримати дозвільний документ. Тобто, попередню версію дозвільного документу він зможе сформувати в себе в електронному кабінеті сам. І якщо є якісь помилки, він може виправити їх, не їздячи декілька разів до державного інспектора», – зазначив Ігор Клименок.