• Посилання скопійовано

Зниження ставки ПДВ та ліквідація III групи єдиного податку для ФОП: законопроект

У Раді зареєстровано законопроект №8089, яким пропонується зменшити ставку ПДВ, реформувати спрощену систему оподаткування та підвищити прозорість розрахункових операцій

Зниження ставки ПДВ та ліквідація III групи єдиного податку для ФОП: законопроект

1 березня 2018 року у Верховній Раді зареєстровано проект Закону №8089 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів щодо зменшення ставки податку на додану вартість, реформування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності та підвищення прозорості розрахункових операцій з урахуванням європейської практики". Його авторами є нардепи А. Шинькович та Г. Чекіта.

 

10 ключових змін, запропонованих цим законопроектом

Законопроектом пропонується низку змін до Податкового кодексу та Закону про РРО. Зокрема:

1) Знизити основну ставку ПДВ з 20 % до 16%.

2) Змінити види діяльності, які дають право перебувати на II групі платників єдиного податку.

Законопроектом передбачається, що платниками другої групи можуть бути ФОП, які здійснюють:

  •  виробництво товарів, роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках;
  • роздрібний продаж товарів та/або діяльність у сфері ресторанного господарства в торговельному об’єкті площею до 20 квадратних метрів чи з використанням засобу пересувної торгівлі;
  • виконання робіт, надання послуг (в тому числі побутових послуг населенню); роздрібний продаж товарів дистанційним способом.

При цьому конкретний перелік товарів та послуг, господарська діяльність з продажу (надання) яких надає право бути платником ЄП другої групи, буде затверджувати Кабмін.

Незмінними для II групи платників ЄП пропонують залишити граничний обсяг доходу в 1 500 000 грн на рік та ставку єдиного податку.

3) Ліквідувати III групу платників ЄП з можливістю переходу на другу групу для ФОП, які відповідають вищевказаним вимогам для такої групи.

4) Заборонити бути платником єдиного податку I-II груп для:

Усе про фізосіб-підприємців
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись,як це виглядає?

  • суб’єктів, які  здійснюють оптову торгівлю та посередництво в оптовій торгівлі,
  • суб’єктів, які здійснюють торгівлю усіма підакцизним товарами без жодних винятків,
  • суб’єктів, які здійснюють виробництво та продаж ювелірних виробів, лікарських засобів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, виробів зі шкіри та хутра.

Крім того, встановити заборону бути платником єдиного податку:

- для суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з роздрібного продажу товарів та/або діяльність у сфері ресторанного господарства та/або діяльність з надання послуг більше ніж в двох торговельних об’єктах та роздрібний продаж товарів більше ніж з трьох торговельних місць на ринках (на думку законотворців, провадження діяльності одним підприємцем в більшій кількості торговельних об’єктів має ознаки мережевого бізнесу);

для ФОП, які здійснюють діяльність у сфері ресторанного господарства в одному торговельному об’єкті за місцем його фактичного розташування із суб’єктами господарювання, які мають ліцензію на право продажу підакцизних товарів, які, в свою чергу, не можуть бути платниками єдиного податку (з метою запобігання оптимізації оподаткування в сфері ресторанного господарства);

5) Уточнити положення щодо можливостей переходу з першої групи на другу групу спрощеної системи оподаткування та питань переходу з другої групи на загальну систему оподаткування.

6) Запровадити обов’язкове застосування РРО для всіх платників єдиного податку II групи без встановлення будь-якого обліку витрат та без обов’язку наявності первинних документів на отримання товарів. Водночас звільнити від застосування РРО першої групи платників єдиного податку.

7) Вдвічі підвищити фінансову відповідальність за порушення законодавства про застосування РРО, запровадити мінімальний обсяг відповідальності без прив’язки до вартості товарів, а також фінсанкції за відмову у перерахунку готівкових коштів на місці проведення розрахунків при проведенні контролюючими органами перевірок та відповідальності за порушення вимог про виставлення цінників на товари, що продаються (меню, прейскуранти або тарифи на послуги, що надаються).

8) Уточнити підстави для обов’язкового переходу на загальну систему оподаткування при порушенні умов перебування на першій та другій групі платниками єдиного податку, а саме:

  • у випадку  перевищення площі торговельного об’єкту, в якому здійснюється діяльність,
  • у разі здійснення платниками єдиного податку другої групи діяльності з виробництва та роздрібного продажу товарів, надання послуг чи виконання робіт, включених до переліку, який затверджується КМУ,
  • у разі здійснення діяльності в торговельному об’єкті, відомості про який не внесені до реєстру платників єдиного податку. 

9) Запровадити фінансову відповідальність за порушення окремих правил застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.

10) Уточнити вимоги щодо реквізитів заяв про перехід на сплату єдиного податку та переліку відомостей, які мають бути внесені до реєстру платників єдиного податку.

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Верховна Рада України

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»