Головна Усі новини Оподаткування Загальні положення

Стаємо на облік в ДФС за неосновним місцем обліку: які документи подати?

Податківці наголошують, що при відкритті відокремлених підрозділів та появі у платника нових об'єктів оподаткування (або пов'язаних із оподаткуванням) треба подати або заяву за формою №17-ОПП, або повідомлення за формою №20-ОПП. Зробити це можна і в електронному вигляді

ДФС у Тернопільській області розповідає, що відповідно до п. 63.3 ПКУ платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Порядок взяття на облік за неосновним місцем обліку платників податків та порядок повідомлення про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, визначений відповідно розділами VII та VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. №1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок №1588).

Згідно з абз. 1 п. 7.2 розд. VII Порядку №1588 для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов’язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об’єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню чи пов’язані з оподаткуванням, подати до відповідного контролюючого органу заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП згідно з додатком 9 до Порядку №1588 (далі – заява за ф. №17-ОПП).

Заява за ф. №17-ОПП може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку.

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП згідно з додатком 10 до Порядку №1588 (далі – повідомлення за ф. №20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Якщо платник податків визначив контролюючий орган, у якому бажає стати на облік за неосновним місцем обліку, у повідомленні за ф. №20-ОПП, платник податків звільняється від обов’язку подання до контролюючого органу заяви за ф. №17-ОПП.

Згідно з абз. 1 п. 42.4 ПКУ платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22.05.2003 р. №851-VІ «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями (далі – Закон №851) та від 05.10.2017 р. №2155-VІІ «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155).

Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абз. 1 п. 42.4 ПКУ, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів №851 та №2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Пунктом 7.2 розд. VII та п. 8.4 розд. VIII Порядку №1588 передбачено, що платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати заяву за ф. №17-ОПП та повідомлення за ф. №20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису чи печатки підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Оскільки ПКУ та Порядком №1588 не встановлено спеціальних строків опрацювання заяви за ф. №17-ОПП та повідомлення за ф. №20-ОПП, то контролюючі органи керуються загальними строками виконання документів, визначеними Типовою інструкцією з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженою постановою КМУ від 17.01.2018 р. №55 із змінами та доповненнями, Законом України «Про звернення громадян».

Відомості заяви за ф. №17-ОПП та повідомлення за ф. №20-ОПП вносяться до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб:

  • у день отримання контролюючим органом документів засобами електронного зв’язку в електронній формі (про результати опрацювання документа платнику направляється в електронному вигляді квитанція 2);
  • не пізніше 15 днів (30 днів для великих за обсягом) від дня їх надходження до контролюючого органу на паперових носіях.

Крім того, платники податків можуть переглянути інформацію про об’єкти оподаткування та контролюючі органи, у яких платник перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, в приватній частині інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет».

Джерело
ДФC у Тернопільській області
Рубрика:
Оподаткування / Загальні положення
Теги:
Електронна звітність , Електронний документ , Реєстрація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?