• Посилання скопійовано

Мінфін змінив Порядок обліку платників податків і зборів

Більшість змін до Порядку обліку платників податків і зборів набрали чинності 19 березня 2021 року

Мінфін змінив Порядок обліку платників податків і зборів

Мінфін наказом від 08.02.2021 р. №62 (зареєстровано в Міністерстві юстиції 16.03.2021 р. за №340/35962) затвердив зміни до Порядку обліку платників податків і зборів. Його привели у відповідність до законів №466-IX та №786-IX.

Наказ набрав чинності 19 березня 2021 року (з дня його офіційного опублікування в "Офіційному віснику України" №21). Проте це не стосується абзацу десятого підпункту 1 пункту 3, абзаців шостого, п'ятнадцятого та двадцять восьмого пункту 5 Змін до Порядку обліку, які наберуть чинності одночасно із набранням чинності підпункту 1 пункту 84 розділу I Закону №466-IX до пп. 133.1.5 ПКУ.

 

Що змінилося у Порядку?

Уточнено, що у цьому Порядку датою отримання документів контролюючими органами (відомостей, заяв, запитів та інших документів) є:

  • поданих у паперовому вигляді - дата надходження до відповідного контролюючого органу;
  • поданих у електронному вигляді - час та дата надходження такого електронного документа, що зазначені в електронному повідомленні (квитанції), сформованому програмним забезпеченням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку. Якщо документ, поданий у електронному вигляді, надійшов пізніше 16 години робочого (операційного) дня, датою його отримання вважається наступний після нього робочий (операційний) день.

Крім того, Порядок доповнено нормою, згідно з якою нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, або придбавають нерухоме майно або отримують майнові права на таке майно в Україні, або відкривають рахунки в банках України відповідно до ст. 6 Закону "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", зобов'язані стати на облік у контролюючих органах:

1) взяття на облік у контролюючому органі нерезидента здійснюється при настанні першої із подій, визначеної в абзаці першому цього пункту, не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від нерезидента документів, визначених пунктом 4.4 розділу IV цього Порядку, які він зобов'язаний подати:

  • у десятиденний строк після акредитації (реєстрації, легалізації) на території України відокремленого підрозділу - до контролюючого органу за місцезнаходженням відокремленого підрозділу;
  • до придбання нерухомого майна або отримання майнових прав на таке майно в Україні - до контролюючого органу за місцезнаходженням нерухомого майна;
  • до відкриття рахунку в Україні - до контролюючого органу за місцезнаходженням установи (відділення) банку або іншої фінансової установи, в яких відкривається рахунок;

2) у порядку, встановленому розділом V цього Порядку, стає на облік та/або реєструється платником податку на прибуток юридична особа, що утворена відповідно до законодавства іншої країни (іноземна компанія), у випадках, визначених нормами ПКУ:

Нерезидент, який не став на облік у визначені у цьому пункті строки, не звільняється від постановки на облік та має подати документи для взяття на облік згідно з підпунктом 1 та/або 2 цього пункту.

Взяття на облік відокремлених підрозділів нерезидента, у тому числі постійних представництв, не звільняє нерезидента від обов'язку постановки на облік в контролюючому органі.

Основним місцем обліку нерезидента є контролюючий орган, в якому нерезидент зареєстрований платником податку на прибуток, а у разі відсутності такої реєстрації - контролюючий орган, в якому нерезидента взято на облік за правилом першої події відповідно до абзацу першого цього пункту.

Крім того, у новій редакції викладено розділ V "Порядок взяття на облік та реєстрації нерезидентів у контролюючих органах" та додаток 6 "Заява нерезидента (для іноземної юридичної компанії, організації або її відокремленого підрозділу)" (форма №1-ОПН).

Також наказом встановлено, що нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, та на дату набрання чинності цим наказом не перебувають на обліку в контролюючих органах, зобов'язані протягом двох місяців з дати набрання чинності цим наказом подати для постановки їх на облік документи, визначені пунктами 4.2, 4.4 розділу IV Порядку обліку.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»