
16 травня на черговому засіданні КМУ було викладено у новій редакції Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи. Про це повідомив Мельничук у своєму Телеграм-каналі.
Що змінили?
- Оптимізовано завдання, функціональні обовʼязки та повноваження бухгалтерської служби бюджетної установи з урахуванням норм ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та інших нормативно-правових актів.
- Визначено статус бухгалтерської служби та її керівника відповідно до вимог законодавства.
- Урегульовано відносини бюджетних установ при обслуговуванні централізованою бухгалтерією.
З постановою КМУ від 16.05.2025 р. №566 можна ознайомитися тут. Її опубліковано 20 травня в "Урядовому курʼєрі".
Деталі від Мінфіну
Прийнята постанова передбачає:
-
врегулювання форм організації ведення бухгалтерського обліку бюджетної установи з урахуванням норм законодавства;
-
врегулювання відносин бюджетних установ при обслуговуванні централізованою бухгалтерією (ведення бухгалтерського обліку бюджетної установи може здійснюватися на договірних засадах централізованою бухгалтерією бюджетної установи, якій підпорядковується така бюджетна установа);
-
оптимізацію завдань, функціональних обов’язків та повноважень головного бухгалтера та бухгалтерської служби бюджетної установи з урахуванням норм Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та інших нормативно-правових актів;
-
врегулювання питання підпорядкування бухгалтерської служби безпосередньо керівникові бюджетної установи (керівнику державної служби в органі державної влади).
Зміни стосуються всіх бюджетних установ України, які здійснюють бухгалтерський облік самостійно або з використанням централізованих бухгалтерій. Постанова сприятиме поліпшенню та удосконаленню діяльності бухгалтерських служб таких установ та централізованих бухгалтерій.