Податківці в індивідуальній консультації від 02.11.2018 р. №4669/6/99-99-12-02-02-15/ІПК нагадали, що механізм повернення невикористаних непошкоджених та невикористаних пошкоджених акцизних марок для їх подальшого знищення визначено п. 25, 26, 27, 29 Положення №1251.
Як відомо, щоб отримати акцизні марки, треба спочатку за це заплатити – суму акцизного податку, який в цьому випадку сплачується наперед (тобто авансом, ще до початку фактичного продажу підакцизних товарів, які маркуються). А марки, не використані для маркування товарів у зв’язку з пошкодженням, приймаються від покупців марок для утилізації з відшкодуванням фактично сплачених сум податку.
Сплачена сума акцизного податку може бути компенсована одним зі шляхів:
- безпосередньо відшкодуванням покупцям марок;
- зарахуванням в рахунок майбутніх платежів.
Як довести право на відшкодування?
Згідно з п. 26 Положення №1251 пошкоджені марки наклеюються на окремому аркуші паперу формату А3 (290 х 420 мм) у такій спосіб, щоб чітко було видно центральну частину марки. Окремі частини розірваних марок повинні бути з’єднані, а загальна частина кожної поверненої імпортером (замовником, виробником) марки повинна становити не менш як 60% початкового розміру.
Оформлені таким чином пошкоджені марки разом з реєстром марок повертаються їх продавцю.
Продавець складає акт про знищення пошкоджених марок. Оплата за марки поверненню не підлягає. Відшкодування відбувається лише фактично сплачених сум податку. При цьому перший примірник акта разом зі заявою платника про повернення сплаченої суми акцизного податку або про зарахування її в рахунок майбутніх платежів залишається у продавця марок.
У разі неможливості вирівнювання пошкоджених автоматом з наклеювання марок і наклеювання їх на окремому аркуші паперу на підприємстві-виробнику утворюється комісія, яка складає акт про списання таких марок. В акті обов'язково зазначається фактична кількість пошкоджених автоматом марок. До складу цієї комісії включається представник територіального органу ДФС за місцезнаходженням виробника (голова комісії) і представник відповідної місцевої держадміністрації.
При цьому марки акцизного податку, які втрачені в процесі виробництва та не можуть бути повернуті продавцю, не вважаються нестачею, якщо їх кількість підтверджена актом про списання таких марок.
Доля акцизного податку, якщо марка пошкоджена більш як на 60%
Згідно з наказом Мінфіну від 23.01.2015 р. №14, до податкових зобов’язань з алкогольних напоїв включаються обсяги алкогольних напоїв, для маркування яких придбавалися марки акцизного податку, які були отримані та втрачені платником податку (розділ А, А10).
Враховуючи це, податківці доходять висновку: у разі пошкодження акцизних марок більш як на 60% початкового розміру, такі марки підлягають списанню та утилізації відповідно до вимог Положення. Але сума акцизного податку з алкогольних напоїв, для яких придбавалися ці пошкоджені марки, включається до податкових зобов’язань місяця, у якому відбулося знищення зазначених акцизних марок.
***
Читайте також: