ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ на таке.
ДПС на постійній основі здійснює моніторинг роботи не тільки платників ПДВ, які подають таблиці даних до ДПС, але і їхніх контрагентів на предмет реальності проведених господарських операцій. За результатами такого моніторингу приймаються відповідні рішення про неприйняття чи скасування таблиці даних платника податку.
Як приклад:
- суб'єкт господарювання (СГ) подає таблицю даних на надання послуг вантажних перевезень, при цьому податковий кредит формує за рахунок придбання шин до легкового авто (або контрагент, який реалізує на платника шини для вантажного транспорту у придбанні має лише шини на легковий автотранспорт), продуктів харчування, одягу, взуття, товарів широкого вжитку;
- платник виконує будівельні роботи, при цьому значний відсоток податкового кредиту формує за рахунок придбання оргтехніки, комп'ютерної техніки, продуктів харчування, аксесуарів, сантехніки, побутової техніки, меблів тощо, питома вага яких становить значну частину у загальному обсязі придбання. Пояснення не розкриває потреби придбання зазначених груп товарів, а реалізації немає;
- СГ подає таблицю виконання послуг з ремонту машин, при цьому понад 50% податкового кредиту формує за рахунок придбання консультаційних послуг, акумуляторів, сонячних панелей, шин до легкових авто, меблів та інше;
- платник подає таблицю даних на послуги оренди й експлуатування власної чи взятої у лiзинг нерухомості, при цьому немає інформації про основні засоби, які надаються в оренду (їх не відображено у формі 20-ОПП, податковій та фінансовій звітності), немає інформації у поясненні до таблиці, відсутній (недостатній) штат працівників, немає придбання будь-яких інших товарів та послуг для ведення господарської діяльності платника, зокрема комунальних послуг;
- подано таблицю на надання різного роду послуг, при цьому ліміт в СЕА ПДВ сформовано за рахунок придбання, зокрема, швидкопсувних товарів без подальшої реалізації (наприклад продуктів харчування, овочів тощо) та відповідних умов тривалого зберігання.