ДФСУ в індивідуальній консультації від 22.03.2018 р. №1163/6/99-99-15-03-02-15/ІПК розглянула ситуацію: постачальник отримав дві передоплати (на 20.11.2017 р. та 21.11.2017 р.), але склав одну ПН на загальну суму 20.11.2017 р.
Податківці наголошують, що це помилка і наводять такий шлях її виправлення:
1) платнику податку необхідно скласти на дати виникнення податкових зобов’язань з ПДВ (на 20.11.2017 р. та 21.11.2017 р.) дві податкові накладні, в яких відобразити правильні показники. Такі податкові накладні підлягають реєстрації в ЄРПН;
2) до податкової накладної, яка була складена 20.11.2017 р. на загальну суму отриманих протягом 2-х днів коштів та зареєстрована в ЄРПН, платник податку може скласти розрахунок коригування, в якому слід зазначити зі знаком "-" обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені у такій податковій накладній. Розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем (покупцем) товарів/послуг.
Але, на жаль, податківці не наводять тип причини для виправлення такої помилки. Натомість вимагають від платників складати РК лише за встановленими ними (невідомо, чим і коли) типами причин. Про це ми писали тут.
Як бачимо за коментарями до цієї новини, платники "викручуються" по-різному. Хтось вперто надсилає РК із типом причини "Виправлення помилки" (як податківці радили раніше) і чекає, що на сотий раз система здасться. Хтось наводить тип причини "Повернення товару або авансових платежів" або "Усунення неоднозначностей" (що таке останнє, наразі невідомо) і РК реєструється (або ні). Ми ж, як і решта, чекаємо на офіційні розяснення від ДФС.