• Посилання скопійовано

Виправили помилку в податковій накладній: коли з’явиться право на податковий кредит та бюджетне відшкодування?

Помилку в податковій накладній виправлено розрахунком коригування. Коли покупець зможе скористатися правом на податковий кредит? Чи може він скористатися правом на бюджетне відшкодування за сумою ПДВ, що була зазначена в цій податковій накладній?

Виправили помилку в податковій накладній: коли з’явиться право на податковий кредит та бюджетне відшкодування?

В індивідуальній податковій консультації від 13.04.2018 р. №1571/6/99-99-12-02-01-15/ІПК податківці розглядають ситуацію, коли податкова накладна помилково була складена на суму ПДВ меншу, ніж потрібно (лише на частину отриманої передоплати).

Проаналізуємо на цьому прикладі і за роз’ясненнями ДФСУ, як продавець повинен виправити таку помилку та які наслідки для покупця щодо податкового кредиту та бюджетного відшкодування.

 

Як виправити таку помилку?

Продавець має скласти РК до такої податкової накладної, щоб збільшити в ній суму до відповідності сумі отриманої передоплати.

Щодо виправлення такої помилки податківці наводять наступний алгоритм:

  • продавець на дату виявлення помилки складає РК до податкової накладної, яка була складена на частину отриманих коштів, яким анулює таку ПН;
  • одночасно продавець складає правильно заповнену податкову накладну на всю суму отриманих коштів на дату виникнення податкових зобов’язань.

Про чинний порядок складання РК можна прочитати тут.

 

Податковий кредит з ПДВ для покупця

Позиція податківців з цього питання незмінна (її ми озвучували тут).

Податкова накладна, складена з помилкою, не є для платника ПДВ - покупця підставою для включення суми ПДВ до складу податкового кредиту.

Право на податковий кредит виникне у покупця лише у періоді виправлення помилки в такій податковій накладній.

Що ми маємо в ситуації, коли помилка виправляється за методом, що наводять податківці?

Усі останні зміни з ПДВ
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

1) ПН з помилкою до ПК з ПДВ включати не можна.

2) РК на її анулювання теж не відображається в декларації з ПДВ покупця.

3) І лише правильно складена і зареєстрована ПН дасть право покупцю на податковий кредит.

Якщо така податкова накладна буде зареєстрована з порушенням строків реєстрації, право на податковий кредит виникне тільки у періоді (місяці) реєстрації такої податкової накладної.

Звісно, якщо помилка в ПН була інша і виправити її можна складанням і реєстрацією лише РК, то право на податковий кредит виникне після реєстрації такого РК в ЄРПН. Якщо РК буде зареєстрований вчасно, то право на податковий кредит виникне у місяці його складання. Якщо ж ні – то у місяці його реєстрації в ЄРПН.

 

Бюджетне відшкодування для покупця

Податківці нагадують, що за п. 200.1 ПКУ сума податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При цьому для отримання бюджетного відшкодування повинні бути виконані наступні умови:

  • сума ПДВ повинна бути фактично сплачена отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України;
  • така сума не повинна перевищувати суму, обчислену відповідно до п. 200-1.3 ПКУ (тобто суми реєстраційного ліміту на момент подання такої декларації з ПДВ);
  • наявність у звітному місяці різниці між сумою податкових зобов’язань та податкового кредиту.

Отже, перешкод скористатися правом на бюджетне відшкодування, якщо у від'ємному значенні ПДВ міститься сума, підтверджена податковою накладною після виправлення помилки, немає. ПКУ таких обмежень не містить і центральний податковий орган їх не встановлює. 

 

Як продавець відображає ПЗ?

А от з податковими зобов’язаннями у продавця зовсім інша ситуація.

Виникнення ПЗ з ПДВ за п. 187.1 ПКУ не прив’язано до факту складання чи нескладання податкової накладної, або помилок в цьому документі. 

Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Продавець отримав передоплату – і має на підставі первинних документів про таке отримання визнати ПЗ з ПДВ. А складання податкової накладної – це інший обов’язок, який виникає під час визнання податкового зобов’язання (п. 201.1 ПКУ).

Продавець відображає повну суму податкових зобов’язань у декларації за той звітний місяць, коли вони виникли. І подальші його дії з виправлення помилки на складання декларації і визнання ПЗ з ПДВ не впливають. Для продавця такі операції – лише виправлення в складеному документі, які не відображаються в декларації з ПДВ.

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: ДФСУ

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»