Головна Усі новини Оподаткування ПДВ

Коли виписувати ПН, якщо першою подією є надання послуг?

Податківці зазначили, що дата виписки ПН залежить від дати виникнення ПЗ з ПДВ, які залежать від дати належного оформлення первинного документа, що супроводжує таке постачання/надання послуг

Згідно зі ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. При цьому, під поняттям первинного документу розуміється документ, який містить відомості про господарську операцію.

Водночас первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій  або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити:

  • Назву документа (форми);
  • Дату складання;
  • Назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • Зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • Посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • Особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Щодо підпису, податківці у ІПК від 30.05.2019 р. №2473/6/99-99-15-03-02-15/ІПК нагадують, що відповідно до п. 2.5 і 2.13 Розділу ІІ Положення №88 документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Відповідно до цього ДФС зазначає, що акт (накладна) виконаних робіт (наданих послуг) набуває статусу первинного документа, що свідчить про факт здійснення господарської операції, після належним чином його оформлення. З цього можна зробити висновок, що акт засвідчує факт здійснення господарської операції після того як буде підписаний сторонами (в тому числі і в електронній формі).

Що ж це означає в розрізі ПДВ? Нагадаємо, що відповідно до пп. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця;

б) дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Таким чином, якщо першою подією є надання послуг, то ПЗ з ПДВ виникнуть саме на дату належним чином оформленого первинного документа (накладної, акту виконаних робіт), що засвідчує факт постачання товарів/послуг. Відповідно на цю дату необхідно і виписувати ПН.

 

Чи може бути таким первинним документом рахунок (інвойс)?

Так, і Мінфін, і ДФСУ погодились із тим, що статус первинного документу рахунок або інвойс (за умови наявності усіх обов’язкових реквізитів) має,  але лише в разі його оплати. Про це ми писали туттут і тут>>

Автор:
Станіслав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Оподаткування / ПДВ
Теги:
Податкова накладна , Послуги , Первинні документи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 1

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?