• Посилання скопійовано

Заблокували ПН: що потрібно для успішного розблокування?

Для успішного розблокування ПН та РК податківці запропонували скористатися підходом "звідки, хто, де, кому". Що це за метод, розповідаємо далі

Заблокували ПН: що потрібно для успішного розблокування?

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Нагадують полтавські податківці.

Крім того, Міністерством Фінансів України наказом від 12 грудня 2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до якого у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування платник має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.

Задля успішного розблокування податкових накладних та розрахунків коригування, які заблоковані в ЄРПН, радимо скористатися підходом «звідки, хто, де, кому»:

  • звідки отримано товар (послугу), сировину (тобто відносини з постачальниками),
  • хто безпосередньо задіяний у господарській діяльності (тобто наявність трудових ресурсів та підрядників);
  • де здійснюється господарська діяльність (тобто наявність виробничих ресурсів, обладнання, приміщень);
  • кому реалізовано товар / послугу (тобто відносини з покупцями).

Вищезазначені операції необхідно забезпечити документальним підтвердженням, тобто надати письмові пояснення та копії первинних документів, а саме:

Документи на отримання товару від постачальника:

  • Договір з постачальником товару/ послуги/ сировини - з додатками, специфікаціями.
  • Рахунки-фактури щодо сплати за придбані товари/ послуги;
  • Видаткові накладні/ акти виконаних робіт/послуг від постачальника за відповідним договором;
  • Податкові накладні від постачальника, зареєстровані в ЄРПН;
  • Банківські виписки, що підтверджують сплату постачальнику за отриманий товар/послугу;
  • Текстом - опис особливостей діяльності, який дозволить краще розуміти картину, загальні відомості по підприємству, хронологічний опис подій за відповідною операцією згідно з податковою накладною;
  • Документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності);
  • Дозволи та ліцензії (якщо діяльність передбачає їх наявність).
  • Документи щодо оренди чи найму транспорту (якщо залучене транспортування має місце), а саме:

- Договори оренди транспортних засобів (або договір на перевезення з транспортною компанією);

- Акти наданих послуг з оренди транспорту або з перевезення;

Товарно-транспортні накладні щодо відповідних перевезень;

- Банківські виписки щодо сплати за відповідні транспортні послуги або за оренду транспорту;

Також слід надати копії первинних документів щодо наявних (власних чи орендованих) офісу, складу, цеху, а саме:

- Договір оренди відповідного приміщення з додатками; якщо суборенда - додатково надати погодження на суборенду від орендодавця;

- Акти наданих послуг з оренди приміщення;

- Банківські виписки щодо сплати за послуги оренди;

Якщо мали місце інші договори на додаткові послуги (договори переробки давальницької сировини, договори перепоступки боргу, договори субпідряду тощо) - надавати документи за аналогічною схемою (договір, первинна документація, оплата).

Окремо звертаємо увагу на необхідність підтвердження наявності власних або орендованих основних фондів, транспорту (чи подавалася Форма 20-ОПП, якщо ні – слід обов’язково подати). На транспортні засоби необхідно надати копії свідоцтв на їх реєстрацію, договори оренди, суборенди, акти приймання-передачі та оплату.

Також обов’язковим є надання копій документів щодо реалізації товару покупцю, а саме:

  • Договір з покупцем товару/послуги - з додатками, специфікаціями;
  • Відповідні сертифікати, паспорти якості, декларації виробників (якщо це передбачається видом продукції / товару);
  • Рахунки-фактури щодо сплати за реалізовані товари/послуги;
  • Видаткові накладні / акти виконаних робіт, що свідчать про отримання покупцем відповідного товару / послуги;
  • Банківські документи, що підтверджують сплату покупцем за отриманий товар/послуги.

Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, платник має право подати до контролюючого органу в електронній формі за допомогою засобів електронного зв'язку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в податковій накладній/ розрахунку коригування.

Джерело: ДПС у Полтавській області

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»