• Посилання скопійовано

Надаємо бонуси і знижки покупцям: що з податком на прибуток?

З метою збільшення обсягів продаж, суб’єкти господарювання використовують систему бонусів, програми лояльності, знижки тощо. Як вони впливають на оподаткування податком на прибуток, дізнаємось з роз’яснення податківців

Надаємо бонуси і знижки покупцям: що з податком на прибуток?

Положеннями ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування податком на прибуток за операціями з надання послуг по програмі лояльності у вигляді нарахування бонусів, - зазначають податківці в індивідуальній консультації від 29.05.2018 р. №2353/6/99-99-15-02-02-15/ІПК. Такі операції відображаються згідно з правилами бухобліку при формуванні фінансового результату.

А як саме такі бонуси відображати в бухгалтерському обліку? Звернемось до П(С)БО 15 «Дохід»

 

Облік у продавця

Відповідно до п. 7 визначено, що чистий дохід від реалізації продукції визначається шляхом вирахування з доходу від реалізації товарів/послуг, зокрема, наданих знижок. Отже, на рахунок доходу потрапляє сума коштів, що, як очікується, буде отримана постачальником від покупця.

При цьому необхідно зважати на характер таких бонусів:

  • якщо бонуси надаються і використовуються безпосередньо в момент покупки, то до доходу потрапляє сума за вирахунком суми бонусів. Тобто ціною продажу буде ціна товару мінус надана знижка;
  • якщо ж бонуси надаються при наступній покупці, то в такому випадку такі бонуси зменшують суму доходу лише при такій наступній покупці.

Можлива й ситуація, коли покупка була одна, а знижка за нею надавалася після відвантаження товару. В такому випадку коригувати дохід датою відвантаження не треба (так само, як і переробляти первинні документи). Надана знижка зменшує дохід від реалізації товарів в тому періоді, коли вона виникла. В бухобліку вона відображається проведенням Дт 704 Кт 361. 

 

Бухгалтерський облік у покупця

Покупець при обліку товарів, отриманих зі знижкою, повинен користуватись п. 21 П(С)БО 15. Дохід відображається в бухгалтерському обліку в сумі справедливої вартості активів, що отримані або підлягають отриманню. При цьому варто зважати на те, чи покриває сума бонусів повністю вартість товару чи ні:

  • якщо сума бонусів повністю покриває вартість товару (фактично отримано безкоштовно), то покупець визначає дохід на всю справедливу вартість отриманого товару;
  • якщо ж бонуси покривають лише частину вартості товару, то відповідно необхідно визнати дохід лише в сумі наданої знижки. 

Докладно про бухгалтерський облік наданих знижок (бонусів тощо, які зменшують ціну проданого товару) у покупця і продавця читайте тут.

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Податок на прибуток»