• Посилання скопійовано

Порядок ведення реєстру неприбуткових організацій вдосконалять

Метою змін є приведення Постанови №440 у відповідність до чинного законодавства, а також спрощення порядку взаємодії та скорочення обсягів паперового листування між контролюючими органами та неприбутковими організаціями

Порядок ведення реєстру неприбуткових організацій вдосконалять

11 жовтня 2018 року ДФСУ на своєму веб-сайті оприлюднила проект постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. №440» (завантажити).

Завантажити проект змін>>

Нагадаємо, що Постановою №440 затверджено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру. Тепер його намагаються привести у відповідність із чинними положеннями Податкового кодексу.

Так, у проекті постанови враховано зміни, які було внесено до ПКУ Законом України від 07.12.2017 року №2245-VІІІ. Свого часу цим законом було уточнено умови включення релігійних організацій до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) та внесено низку змін до пункту 133.4 та пп. 34-35 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ.

Крім того, проектом передбачається спрощення порядку взаємодії та скорочення обсягів паперового листування між контролюючими органами та неприбутковими організаціями. 

Відповідно до Порядку контролюючими органами забезпечується ведення та актуалізація Реєстру, який включає ідентифікаційні та реєстраційні відомості про неприбуткові організації. З метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться в Реєстрі, на офіційному веб-сайті ДФС забезпечується відкритий доступ до таких відомостей в обсязі, визначеному пунктом 11 Порядку. 

Таким чином, у разі прийняття рішення про включення, повторне включення неприбуткової організації до Реєстру, присвоєння або зміну ознаки неприбутковості така неприбуткова організація (а також її контрагенти чи інші зацікавлені особи) може ознайомитись із відповідними відомостями у вільному доступі до Реєстру на офіційному веб-порталі ДФС.

Отже, паперова форма рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру тільки засвідчує факт такого включення на певну дату і є актуальною лише на цю дату. Підтвердженням збереження такою організацією статусу неприбутковості у подальшому є не наявність у неї «на руках» паперової форми рішення про включення до Реєстру, а фактична наявність неприбуткової організації у Реєстрі, яка завжди може бути перевірена на офіційному веб-сайті ДФС із можливістю роздрукування відповідних відомостей. 

Крім того, у зв’язку із переглядом у 2017 році функціональних повноважень територіальних органів ДФС державні податкові інспекції здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків, однак повноваження щодо контролю у цій сфері та прийняття відповідних рішень мають головні управління ДФС в областях, м. Києві, Офіс великих платників податків ДФС.

У зв’язку з цим проектом постанови пропонується скасувати обов’язковість направлення контролюючими органами неприбутковим організаціям паперових копій рішень про включення, повторне включення таких організації до Реєстру, присвоєння або зміну ознаки неприбутковості. Поряд із цим запроваджується можливість отримання неприбутковими організаціями у будь-який час витягу з Реєстру за бажанням, тобто зазначена дія не є вимогою до організації. Такий витяг може бути сформований у будь-якому контролюючому органі (ДПІ), а не лише в ГУ, яким приймалося відповідне рішення. Для цього неприбутковою організацією формується простий за змістом запит із наведенням основних реквізитів запитувача, який також можна подати в електронній формі. 

При цьому передбачається зберегти обов’язковість направлення контролюючим органом платнику паперової форми рішення у разі відмови у включенні або при виключенні неприбуткової організації з Реєстру.

Зауваження та пропозиції до проекту постанови можна надсилати протягом одного місяця з дати оприлюднення на адресу:

  • Державної фіскальної служби України: поштова – МСП 04655, м. Київ-53, Львівська пл., буд.8, Департамент методологічної та нормотворчої роботи, електронна – ometsinska@sfs.gov.ua,
  • Державної регуляторної служби України – 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, буд.9/11.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Податок на прибуток»