• Посилання скопійовано

Е-резиденство для іноземних айтішників зі ставкою ЄП 5%: нові законопроєкти

У Верховній Раді зареєстровано законопроєкти №4240 та №4245 зі змінами до ПКУ та БКУ щодо підприємницької діяльності е-резидентів. Вони зможуть зареєструватися через систему «Дія» та будуть ФОПами на III групі ЄП

Е-резиденство для іноземних айтішників зі ставкою ЄП 5%: нові законопроєкти

20-21 жовтня 2020 року депутат фракції «Голос» Ярослав Железняк (а разом з ним Д. Гетманцев та ін.) зареєстрував у Верховній Раді законопроєкти:

  • №4240 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ведення підприємницької діяльності е-резидентами в Україні";
  • №4245 "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо доходів від єдиного податку, що сплачується фізичними особами – підприємцями, зареєстрованими електронними резидентами".

 

Що таке е-резиденство?

25.06.2020 року постановою КМУ № 648 було дано старт початку проєкту зі створення в Україні інституту електронного резидентства.

Таким електронним резидентством є своєрідний статус, який надає можливість іноземцю або особі без громадянства, яка досягла вісімнадцятирічного віку, отримувати кваліфіковані електронні довірчі послуги, електронні послуги, відкривати банківські рахунки в Україні.

Наступним кроком з розвитку цього проекту є можливим залучення іноземних спеціалістів займатися господарською діяльністю, як резидент України, що приносило б додатковий дохід Державному бюджету України та окремі податкові та інші вигоди таким нерезидентам.

"По суті е-резиденти — це іноземні ФОПи, які працюють в Україні, але не живуть тут. В Україні стрімко розвивається ІТ-сектор, тому так Україна може підтримати ІТ-фахівців з Білорусі та інших країн, де складна політична та економічна ситуація, однак попри це ІТ-працівники не хочуть виїжджати зі своєї країни. Це win-win варіант для обох сторін: іноземці зможуть прозоро працювати і отримувати прибутки з низьким податковим навантаженням, а державний бюджет отримуватиме доходи від оподаткування їхньої роботи", - зазначив Я. Железняк.

 

Зміни до Податкового кодексу за проєктом Закону №4240

Розділ ХХ Перехідних положень ПКУ пропонують доповнити новим підрозділом 11 «Ведення підприємницької діяльності електронними резидентами». За ним на період з 25 червня 2020 року по 31 грудня 2022 року (включно) електронні резиденти - підприємці здійснюють підприємницьку діяльність відповідно до чинного законодавства та особливостей і правил, визначених цим підрозділом. Дія цього підрозділу не поширюється на електронних резидентів - фізичних осіб.

Е-резидентом – підприємцем є особа - нерезидент, яка отримала статус електронного резидента та яка зареєструвала себе фізичною особою - підприємцем.

Податковою адресою е-резидента, який зареєстрував себе фізичною особою-підприємцем, визнається місцезнаходження адміністратора, за яким він береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Зверніть увагу! Е-резидент здійснює державну реєстрацію себе як платника єдиного податку III групи спрощеної системи оподаткування та провадить свою господарську діяльність в межах обмежень, встановлених чинним законодавством. Зазначається також, що е-резидент - підприємець не може використовувати працю найманих осіб.

Е-резидент - підприємець зможе здійснювати виключно ті види господарської діяльності, які визначені Міністерством юстиції за погодженням з Мінфіном. Передбачається подальше внесення змін до відповідних підзаконних актів, у яких будуть визначені види господарської діяльності, які здійснюватимуть е-резиденти, серед яких, зокрема такі:

  • видання комп'ютерних ігор (58.21 КВЕД);
  • видання іншого програмного забезпечення (58.29 КВЕД);
  • комп'ютерне програмування (62.01 КВЕД);
  • інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп'ютерних систем (62.09 КВЕД);
  • оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність (63.11 КВЕД) тощо. 

Для цілей оподаткування е-резидент - підприємець зобов'язаний вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, виключно в електронному вигляді та через Електронний кабінет платника податків. 

Правильність обчислення е-резидентом - підприємцем сум податку, а також достовірність задекларованих ним даних податкового обліку можуть підтверджуватися виключно первинними та іншими документами, які складені в електронному вигляді та надіслані до контролюючого органу, або сканованими і надісланими до контролюючого органу засвідченими кваліфікованим електронним підписом електронними копіями таких документів, якщо вони були складені в паперовому вигляді. 

Наголошується, що будь-які дані, не підтверджені зазначеними документами, вважаються такими, що не існують і не можуть враховуватися під час обчислення податкових зобов'язань е-резидента - підприємця, крім випадків, коли врахування таких даних призводить до збільшення розміру його податкових зобов'язань чи збільшення обсягу інших обов'язків такого суб'єкта. При цьому будь-які суми коштів, що надійшли е-резиденту - підприємцю, визнаються його доходом і оподатковуються за ставкою, передбаченою пунктом 293.4 ПКУ, якщо підстава для надходження таких коштів не підтверджена вищезазначеними документами.

 

Е-резиденти будуть вести облік доходів та сплачуватимуть 5% податку з доходів до Lержавного бюджету України. І лише після оподаткування зможуть знімати гроші з рахунків або переводити їх на рахунки іноземних банків

 

Проєктом закону також зазначається, що е-резидент - підприємець подає податкову декларацію виключно в електронній формі через Електронний кабінет платника податків.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

 

Зміни до Бюджетного кодексу за законопроєктом №4245

Частину другу статті 29 БКУ пропонується доповнити пунктом 21, згідно з яким єдиний податок, що сплачується фізичними особами – підприємцями, зареєстрованими електронними резидентами, є джерелом формування загального фонду Державного бюджету України в частині доходів. 

Також пропонується доповнити пункт 19 частини першої статті 64 уточненням, що до доходів загального фонду бюджетів сіл, селищ та міст належать місцеві податки і збори крім єдиного податку, що сплачується ФОП, зареєстрованими електронними резидентами.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування, але не раніше дня набрання чинності Законом "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ведення підприємницької діяльності е-резидентами в Україні" (тобто законопроєкта №4240).

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Податок на прибуток»